حساب کاربری

روستای شگفت انگیز کندوان

تعداد بازدید : 370
تاریخ و ساعت انتشار : پنج شنبه 10 مهر 1399 13:31
گردآورنده : شیدا مرادماهی

روستای شگفت انگیز کندوان در شهرستان سهند در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز و ۲۰ کیلومتری جنوب شهر اسکو بر دامنه کوه های سلطان داغی قرار گرفته است.

 

در تاریخ گفته شده است اولین گروه هایی که به این منطقه قدم گذاشتند و آنجا را برای ساخت منزل و سکونتگاه انتخاب کردند ساکنان روستایی به نام حیله ور بودند که در ۲ کیلومتری کندوان واقع شده است.

 

آنان در قرن هفتم هجری برای در امان ماندن از حمله وحشیانه‌ مغول به کوه های سلطان داغی پناه بردند و در دل کوه برای خود مخفیگاه ساختند و به این ترتیب روستای کندوان به وجود آمد .اما برخی دیگر بر این عقیده هستند که قدمت این روستا خیلی بیشتر از آن است که در بالا گفته شد و عمر آن به دوران قبل از روزگار ورود اسلام به ایران بر می گردد.


بنا به ارجاعات مانند لغت نامه دهخدا و یا منابع قدیمی، نام روستای کندوان هیچ ربطی به کندوی زنبور ندارد بلکه از دو واژه ترکی «کند» به معنای روستا و «وان» به معنی نگهبانان ساخته شده است. پس کندوان به معنی روستای نگهبانان است.

 

روستای کوچک اما زیبا و دل نواز کندوان سوغاتی های بسیاری از جمله عسل طبیعی، بادام، گلیم، جاجیم، گردو و گیاهان دارویی دارد.


فصل تابستان یکی از بهترین اوقات برای سفر به کندوان است و به دلیل آب و هوای کوهستانی این روستا برای فرار از گرما بسیار مناسب است.

 

روستای کندوان تبریز

 

منبع : نشریه‌ ی اینترنتی نوجوان‌ها

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها