حساب کاربری

بازی و سرگرمی: آموزش عادات بهداشتی

تعداد بازدید : 347
تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 11:30
طراح بازی: حامد معز تصویرگر: نسترن اکبرزاده

وقتی ویروس کرونا آمد، اهمیت رعایت بهداشت در سلامتی را دوباره به یاد همه آورد. برای مبارزه با این ویروس خطرناک و تمام میکروب‌ها که باعث بیماری می­‌شوند، لازم است تا همیشه بهداشت را رعایت کنیم. در ادامه با یک بازی جالب می­‌خواهیم عادات درست و نادرست بهداشتی را بشناسیم و سعی کنیم با انجام کارهای درست، همیشه سالم بمانیم.

برای انجام این بازی لازم است که پدر و مادر یا خواهر و برادر بزرگترتان را به این بازی دعوت کنید و از آنها کمک بخواهید. 15 تکه کاغذ کوچک آماده کنید و از بزرگترها بخواهید کلمات زیر را روی آنها بنویسند :

سرفه داخل دست - مسواک زدن بعد از غذا – زود خوابیدن – انگشت در دهان کردن – حمام کردن – شستن دست ها با آب و صابون قبل از غذا – لیس زدن انگشت­ها - سرفه داخل آرنج – شستن جوراب بعد از درآوردن – کوتاه کردن ناخن‌­ها – نپوشیدن زیرپیراهن – خوردن تنقلات زیاد – انگشت کردن داخل بینی– شستن دست­‌ها بعد از بازی در بیرون از خانه – خوب جویدن غذا

بعد پدر و مادر تکه‌های کاغذ را تا کنند و در ظرفی بریزند و هم بزنند. بعد به نوبت یکی از کاغذها را بردارید و به پدر یا مادر بدهید تا ادای آن را برای شما درآورد ، بدون اینکه حرف بزند. شما باید حدس بزنید داخل کاغذ چه چیزی نوشته شده بود. بعد از حدس شما، پدر و مادر باید بگویند که درست حدس زده‌­اید یا نه و توضیح بدهند که آن کار درست است یا غلط.

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها