حساب کاربری

اخبار نوجوانان

تعداد بازدید : 265
تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 12:11
گردآورنده: ندا چهاردولی

 

  1. چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مَدهامَتان بصورت مجازی در چهارمحال ­و ­بختیاری برگزار می‌­شود.

به نقل ازمعاون فرهنگی، هنری ستاد فهما «سعید سعادتی» این مسابقه امسال با توجه به شرایط ایجاد شده در بستر فضای مجازی در دو مرحل‌ه­ی استانی  وکشوری برگزار می­شود. علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد قرآنی می‌­توانند تا تاریخ ۳۰ آذر ماه نسبت به بارگذاری آثار در سامانه بچه‌های مسجد bachehayemasjed.ir  ویژه اعضای کانون­‌های فرهنگی هنری مساجد اقدام کنند.

 

  1. هر روز یک تئاتر خوب ببینیم!

"روایت‌های عاشورایی" با پرده‌خوانی محمدرضا معجونی در قالب طرح «نمایش‌نما» ویژه‌ ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) از روز هشتم ماه محرم در پرتال مجازی کانون به نشانی   th.kpf.ir  بر روی سایت مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

 

 

  1. کتاب «مقتل نوجوان» نوشته علی شعیبی توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت به چاپ سوم رسید.

کتاب «مقتل نوجوان» نوشته علی شعیبی به‌ تازگی توسط نشر گل آبی واحد کودک و نوجوان مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت به چاپ سوم رسیده است. «مقتل نوجوان» سیر حوادث منتهی به کربلا و عاشورا را به‌ طور مستند و عالمانه، بر طبق شیوه «مقتل نویسی» به تصویر کشیده است اما به‌ گفته مولف و ناشر، این کار با قلمی روان و ساده که ویژه نوجوانان باشد، انجام شده است.

 

  1. فراخوان سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان منتشر شد.

 

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۷ مهر ماه لغایت ۲ آبان ۱۳۹۹ به صورت مجازی و نمایش آنلاین در قالب رقابتی در دو بخش «مسابقه سینمای ایران» و «مسابقه سینمای بین‌الملل» برگزار و در آن جوایزی به برگزیدگان جشنواره اهداء خواهد شد.

 

  1. 25 قابلیت جدید به شبکه شاد افزوده شد .

مسئول شبکه شاد (شبکه آموزشی دانش‌آموزان) با اشاره به اضافه شدن ۲۵ آیتم جدید به این شبکه، گفت: قابلیت دیدن تصویر معلمان توسط دانش‌آموزان از ۱۵ شهریور فراهم است وی با اشاره به اینکه مطلع هستیم پلتفرم شاد هنوز قادر به برآورده کردن تمام انتظارات معلمان و دانش آموزان نیست و در حال ارتقاء آن هستیم، بنابراین در نسخه جدید این پلتفرم، امکانات جدیدی به «شاد» اضافه می‌شود که تعامل دانش‌آموزان و معلم را بیشتر کند.

 

6.ماجرای حذف دختران از جلد کتاب ریاضی سوم دبستان

در بیانیه‌ای که از سوی روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی منتشر شد، دلیل حذف دختران را خلوت شدن جلد عنوان کردند با بررسی صفحات دیگر کتاب و نیز جلد سایر کتاب‌های ریاضی مشاهده می‌شود که تصاویر متعددی از دختران دانش‌آموز در کتاب‌های ریاضی استفاده شده است و لذا موضوع حذف دستوری تصاویر دختران نمی‌تواند مد نظر باشد. معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور معتقد است که دختران را نمی‌توان نادیده گرفت و باید جلد کتاب‌های ریاضی و علوم سوم ابتدایی را در کنار هم دید. او از وزیر آموزش و پرورش خواست تا کتاب‌های درسی را از زوایای مختلف مورد بررسی خود قرار دهد.

 

  1. چاپ شعرهای شمس لنگرودی ویژه نوجوانان

گزیده شعرهای محمد شمس ‌لنگرودی از مجموعه کتاب‌های «شعر ما» به‌زودی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ می‌رسد. مجموعه‌ی ۱۰ جلدی «شعر ما» با هدف آشنایی نوجوانان با شاعران بزرگ‌سال و پیش‌کسوت در قالب‌های کلاسیک، نیمایی، سپید و... و با تنوع طیف‌ها، نگاه‌ها و سبک‌های مختلف شعری به زودی وارد بازار کتاب می‌شود.

 

  1. کاروان مهر با نشاط راهی مناطق محروم شد.

25 میلیارد تومان وسیله‌ی ورزشی راهی مدارس مناطق محروم بویژه مدارس دخترانه و کم برخوردار شد. یکی از مهمترین اهداف این کاروان‌ها ترویج ورزش و نشاط در مدارس است که بدون شک تحقق آن کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

 

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها