حساب کاربری

پیشنهاد اپلیکیشن، بازی رایانه‌ای، رمان و انیمیشن جذاب برای نوجوانان

تعداد بازدید : 414
تاریخ و ساعت انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 13:38
گردآورنده: پریسا علیزاده

پیشنهاد اپلیکیشن: پاکزی

پاکزی یک اپلیکیشن جمع‌­آوری و خرید پسماند خشک است. مسئولان جمع‌آوری پسماند در مجموعه پاکزی، از هر جا که باشید (خانه یا محل کار) پسماند خشک بازیافتی شما را تحویل می‌گیرند و به چرخه­‌ی بازیافت بر می‌گردانند. شما می‌­توانید با دانلود اپلیکیشن پاکزی از pakzi.ir  پسماندهای خشک خود را به مسیر بازیافت برسانید و گامی بزرگ در مسیر نجات زمین بردارید. این اپلیکیشن در حال حاضر فقط در استان­‌های مرکزی و اردبیل فعال است و به زودی در سایر استان‌­ها نیز قابل استفاده خواهد بود.

 

 

پیشنهاد بازی:  بازی والیبال - از بهترین بازی­‌های سال ۲۰۲۰

چندی پیش از اولین بازی ویدئویی والیبال تولید شده توسط بازی­ سازان ایرانی در کشور رونمایی شد. دراین بازی که پیش­تر نام «والیبال مدرن» برای آن انتخاب شده بود، 32 تیم برتر والیبال جهان حضور دارند.

سازندگان این بازی معتقدند از نظر گستردگی تیم‌ها و تعداد بازیکنان شبیه‌سازی شده، رقیبی برای این بازی حتی در سطح جهانی وجود ندارد. دراین بازی حالت‌هاي مسابقه‌اي مختلف از جمله مسابقات دوستانه، لیگ جهانی، جام‌جهانی، قهرمانی جهان و… دیده شده است.

همچنین به دلیل اهمیت گزارشگری در بازی‌های ورزشی، این بازی با صدای گزارشگر مطرح والیبال، یعنی «کیومرث کرده» گزارش می­‌شود. بازی والیبال 2016 تنها قابلیت نصب روی کامپیوترهایی با سیستم‌ عامل ویندوز را دارد. این بازی را یک یا دونفره با کیبورد یا دسته‌بازی می­‌توانید بازی کنید.

برای تهیه این بازی به فروشگاه‌­های بازی­‌های رایانه­‌ای مراجعه کنید.

 

پیشنهاد کتاب: رمان «هستی»

کتابی که در بخش پیشنهاد این شماره از مجله شاهد نوجوان آورده‌­ایم، رمان «هستی» است که با کسب نظر اکثریت خوانندگان، برترین رمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1390 شناخته شده است.

شخصیت اصلی داستان دختری است به نام هستی، که برعکس  سایر دختران علاقه­‌ای به عروسک بازی ندارد. دختری پر از هیجان که عاشق فوتبال است. دختری که به دنبال خواسته­‌هایش می­‌گردد. حتی در دل" جنگ".

داستان از آنجایی شروع می­‌شود که دست هستی در بازی فوتبال می­‌شکند و پدرش به جای اینکه  برای کار بر روی کشتی اروند، راهی ژاپن شود، همراه هستی به بیمارستان می‌­رود. پدر هستی رابطه‌­ی خوبی با دختر نوجوانش ندارد.

در سیر داستان هستی بارها از رفتار پدرش ناراحت می­‌شود، به طوری که فکر می­‌کند فرزند واقعی آنها نیست. مادر هستی در آستانه­‌ی به دنیا آوردن فرزند دیگری است که زمزمه­‌ی جنگ همه جا را فرا می­‌گیرد . خانواده­‌ی هستی بعد از بمباران خانه‌­شان به خانه­‌ی بی­‌بی پناه می­‌برند و با افزایش فشار جنگ، راهی ماهشهر می­‌شوند. هستی در ماهشهر با لیلا آشنا می­‌شود و از او جودو یاد می­‌گیرد. هستی دور از چشم خانواده و با کمک برادر لیلا موتور را تعمیر می­‌کند و راهی آبادان می­‌شود... .

رمان هستی در بیان تلخی­‌ها و سختی و بی خانمانی­‌ها و آشوب­‌های دوران جنگ، به خوبی عمل کرده و توانسته چهره­‌ی زشت و دردناک جنگ را نشان دهد. همچنین استفاده از عنصر طنز و لهجه­‌ی جنوبی به خوبی در بستر داستان نشسته و شیرینی داستان را دو چندان می­‌کند.

 

 

پیشنهاد انیمیشن : «شاهزاده روم»

«شاهزاده روم» عنوان انیمیشنی است که در این شماره قصد داریم آن را معرفی کنیم. این انیمیشن محصول سال 1393 به کارگردانی هادی محمدیان است. انیمیشن ایرانی شاهزاده روم پُرمخاطب‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران و سومین فیلم پرفروش سال 1394 شده است.

داستان این انیمیشن راجع به دختری مسیحی به نام «ملیکا» است. ملیکا از تبار پدر از نوادگان یشوعا -وصی حضرت عیسی- و از تبار مادر نواده قیصر روم است. سرنوشت ملیکا به گونه‌ای رقم می‌خورد که درنهایت به بلاد اسلامی می‌رود و به همسری امام یازدهم شیعیان، امام حسن عسکری (ع) در می‌آید.

همچنین این انیمیشن در هجدهمین جشن سینمای ایران، چهارمین دوره جشن سینمای انقلاب، نهمین دوره جشنواره رویش، و سی و سومین جشنواره فیلم فجر توانسته لوح تقدیر ویژه از آن خود کند.

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها