حساب کاربری

شهادت به وقت خدمت

تعداد بازدید : 634
تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 15:03
گردآورنده: حامد معز

بی‌­شک همه ما باور داریم مدافعان سلامت ادامه‌­دهندگان راه شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس هستند. از خودگذشتگی و ایثار مدافعان سلامت در ذهن ملت ایران خواهد ماند و به یاری خدا این ویروس را در کشور ریشه کن خواهیم کرد.

بر اساس آمار ارائه شده توسط تأمین اجتماعی و دانشگاه‌های علوم پزشکی از شهرهای مختلف به سازمان نظام پزشکی تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر از کادر درمان و مدافعان سلامت بر اثر کرونا جان باخته‌­اند و حدود چهار هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و این تعداد روز به روز بیشتر و بیشتر می­‌شود.

  1. سرهنگ پاسدار صادق رئیسی، معاون هماهنگ‌کننده بهداری قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق کشور، در بیمارستان تخصصی نبی اکرم(ص) زاهدان به دلیل ابتلا به ویروس منحوس کرونا در عروجی عاشقانه دعوت حق را لبیک گفت و به جمع یاران شهیدش پیوست.

این شهید بزرگوار از روز‌های ابتدایی انتشار ویروس کرونا آماده خدمت برای رسیدگی و درمان بیماران بود و سرانجام به مقام رفیع شهادت که آرزوی دیرینه­اش بود رسید.

 

  1. «محمد شکری» پرستار شاغل در بهداری زندان مرکزی مشهد و بیمارستان ثامن الائمه (ع)، که حین خدمت به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده بود، اولین شهید خدمت مدافع سلامت در بین پرستاران مشهد شد.

تاکنون پرستاران بسیاری در بیمارستان­های مشهد حین خدمت به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌ و سیر بهبودی را طی کرده­اند.

 

  1. خانم سیده فاطمه شفیعی­نژاد پرستار مرکز آموزشی درمانی فاطمه زهرا (س) شهرستان ساری به خیل شهدای سلامت پیوست. این شهیده گرانقدر در روز‌های اخیر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شد و بر اثر ضایعات ریوی ناشی از بیماری کرونا دعوت حق را لبیک گفت.

خانم شفیعی­نژاد پانزدهمین شهید مدافع سلامت در مبارزه با کرونا از دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که جان خود را در راه خدمت به همنوعان نثار کرد.

 

  1. " زهرا رگبار" پرستار بیمارستان شهدای خلیج فارس شهر بوشهر بر اثر ابتلا به کرونا به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست.

این شهیده مدافع سلامت بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان شهدای خلیج فارس بستری بود که با وجود تلاش پزشکان و کادر درمان این بیمارستان جان خود را نثار خدمت به همنوعان کرد.

 

  1. مریم شرف­خواه به مدت 21 سال در مرکز آموزشی و درمانی کوثر و مهرگان قزوین مشغول به کار بوده و از روزهای نخست شیوع بیماری کرونا در کشور در خط مقدم مبارزه با این بیماری بوده است.

وی نزدیک به یک هفته بعد از این که به بیماری مبتلا شده بود، با وجود تلاش­‌های کادر درمانی بیمارستان، دار فانی را وداع گفت.

 

  1. شادروان دکتر رشیدی بعنوان چهاردهمین شهید خدمت دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز دوشنبه سوم شهریور به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست.

دکتر رشیدی در روز‌های اخیر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شد، اما بر اثر ضایعات ریوی ناشی از این بیماری دعوت حق را لبیک گفت. این شهید مدافع سلامت متخصص جراحی عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور بود.

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها