حساب کاربری

تقدیر گروه جهادی شهدا از مادران با چاشنی کتاب

تعداد بازدید : 443
تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 13:14
گروه جهادی شهداء با همکاری گروه جهادی شهدای گمنام، بسته فرهنگی به همراه کتاب و بسته غذایی را مصادف شب ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) میان خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع کرد.

به گزارش خبرنگار گروه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، گروه جهادی شهداء با همکاری گروه جهادی شهدای گمنام تعداد ۱۳۵ بسته فرهنگی به همراه کتاب، ۲۰ بسته غذایی و ۱۳۵ قطعه گوشت را مصادف شب ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) میان خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع کرد.
محسن اسماعیلی مسئول گروه جهادی شهدا در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) پویش خانه‌های فاطمی برگزار شد و هدایایی به مادران تقدیم شد.
وی ضمن اشاره به اینکه پایه اصلی هر فعالیتی در گروه، کتاب است، گفت: تلاش داریم در کنار تاسیس کتابخانه و یا بهینه‌سازی کتابخانه‌های موجود، طرح و پویش‌های فرهنگی دیگری را هم دنبال کنیم، هرچند آنها نیز بر مبنای کتاب هستند.
به گفته اسماعیلی، ‌در پویش «خانه‌های فاطمی» نیز برای مادران خانواده‌های بی‌بضاعت، بسته فرهنگی و کتاب تهیه کرده و شب گذشته اهدا کردیم.
مسئول گروه جهادی شهدا هدف از اجرای این طرح را اینگونه بیان کرد که هدف گروه جهادی از توزیع این بسته‌ها ارج نهادن به مقام شامخ مادران و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخانی برای قشر ضعیف جامعه و مادران این خانواده‌ها است.
 وی با بیان اینکه تیم کارشناسی گروه معمولا کتاب‌هایی را با موضوعات پویش‌ها آماده کرده و پیرامون آن تحقیق می‌کند، توضیح داد: در گروه جهادی شهدا برای تاسیس کتابخانه، تیم کارشناسی، مناطق را ارزیابی کرده و در کنار آن یک تیم هم تحلیل محتوا را عهده‌دار است، از این رو برای روز مادر نیز اهدای کتاب را در کنار بسته‌های فرهنگی و غذایی داشتیم، کتاب‌هایی که در این پویش قرار گرفت عبارتند از: کتاب «مادر پسران» نوشته اشرف سیف الدینی که این نویسنده خاطرات خانم تابنده چوپانی، مادر شهیدان محمود، سعید و مجید امینی‌نور را نوشته و در قالب کتاب از سوی انتشارات دارخوین منتشر کرده است. کتاب دیگر «گلستان یازدهم» خاطرات زهرا پناهی روا، همسر علی چیت‌سازیان از سرداران شهید استان همدان است که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است،‌ کتاب دیگر «بهشت نام دیگر توست» رمانی عاشقانه با محوریت جنگ، عشق و دوری از وطن در روزگار داعش است که از سوی انتشارات شهید کاظمی و به قلم زینب بخشایش منتشر شده است. کتاب «سرباز مادرزاد» عنوان اثر دیگری است که برگرفته از زندگی‌نامه داستانی شهید مدافع حرم سروان حسین همتی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ترویج چنین آثاری در میان مادرانی که شاید اولویت خریدشان کتاب نیست، برای ما مهم است از این رو کتاب‌های تربیتی هم در کنار داستان، رمان و شعر برای این خانواده‌ها تامین شد.
مسئول گروه جهادی شهدا خاطرنشان کرد: در بسته فرهنگی تهیه شده در کنار کتاب برای فرزندان هم هدایایی از قبیل ۲کتاب کودک و نوجوان، بسته بازی ایرانی اسلامی، لوازم التحریر(مداد، تراش، پاک کن، خطکش، دفتر، خودکار، جامدادی)، ۲ بسته ماسک، روسری و لباس اهدا شد.
وی تصریح کرد: به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) توزیع غذا و گوشت در جنوب تهران و روستاهای حومه شهرری انجام شد.
اسماعیلی در پایان ضمن تقدیر از تمام خیرینی که در این پویش همکاری داشتند افزود: گروه جهادی شهدا به مناسبت عید نوروز بسته‌هایی شامل: سبد غذایی، پوشاک، میوه و ماسک و اقلام بهداشتی را در میان خانواده‌های هدف توزیع خواهد کرد.

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها