حساب کاربری

نقش هوانیروز در انقلاب و دفاع مقدس به روایت امیر قربانی

تعداد بازدید : 393
تاریخ و ساعت انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 12:21
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امام برخلاف صحبت‌های عده‌ای که به دنبال انحلال ارتش بود به ارتش اعتماد کرد و ارتش نیز جانانه پای کار آمد و ۴۸هزار شهید تقدیم انقلاب کرد.

به گزارش شاهد جوان از روابط عمومی رادیو انقلاب، امیر سرتیپ یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران که با برنامه «طلوع فجر» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: امام خمینی(ره) برخلاف صحبت‌های عده‌ای که به دنبال انحلال ارتش بودند، به ارتش اعتماد کرد و ارتش نیز جانانه پای کار آمد و ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد که شهیدان کشوری و چاغروند از جمله این شهیدان هستند. در عملیات مرصاد نیز بالگردهای ارتش منافقان را تار و مار کردد و درسی فراموش نشدنی به آنها دادند. هوانیروز ارتش در دوران دفاع مقدس نیز در همه عملیات‌ها حضور فعال داشتند.

وی افزود: چندین مولفه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کرد که توکل به خدا، رهبری امام راحل، روحانیت و مردم از جمله مهم‌ترین آن‌ها هستند.

فرمانده هوا نیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر و حیاتی بود. پیکره و بدنه ارتش با امام(ره) ارتباط داشت و در پشتیبانی از مردم همواره همراه و کنار مردم بود. مثلا خلبانان بیانیه‌ها و اعلامیه‌های حضرت امام را از محل سکونت ایشان به کشور انتقال داده و به دست مردم می‌رساندند.

امیر قربانی ادامه داد: برای پایداری و جاودانه ماندن انقلاب، ارتش شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است.

وی اظهارکرد: در پی راهپیمایی‌های مردم، دستور مقابله مسلحانه با مردم دستوراتی به خلبانان صادر شده بود که برای جلوگیری از صدمه دیدن مردم، خلبانان ارتش برای جلوگیری تمام بالگردها را زمین‌گیر کردند و در نتیجه این امر خلبانان توسط ساواک بازداشت شدند.

فرمانده هوا نیروز ارتش یادآور شد: تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید به انقلاب اسلامی و پاینده ماندن آن توسط ارتش پاسخ به افرادی بود که به دنبال انحلال ارتش بودند که خوشبختانه حضرت امام خمینی(ره) با جدیت اعلام کردند که ارتش باید بماند؛ امام به ارتش اعتماد کرد و ارتش نیز جانانه پای کار آمد و ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرد.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: هوانیروز قدرت امنیتی- دفاعی و یک قدرت مردم‌یاری در کشور جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها