حساب کاربری

چالش‌ها؛ چاهی عمیق‌تر از چاله

تعداد بازدید : 238
تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 07:47
اینترنت و فضای مجازی در میان افراد جامعه ما از جایگاه خاصی برخوردار شده است تا جایی که لحظه ای جدایی از این بستر وسیع اطلاعات حسی غریب به همگان دست می دهد، گویی در صحرایی سوزان و برهوت رها شده و هیچ سمت و سویی را نیز نمی‌شناسیم.

به گزارش خبرنگار شاهد نوجوان ابوالفضل کیمیایی: وابستگی به ابزارو امکانات فضای مجازی باعث شده جوانان و نوجوانان ما بیشترین وقت خود را در این بستر صرف کنند. البته باید اذعان کرد که فضای مجازی محاسن فراوانی دارد که شاهد آن هستیم. مشکل از جایی آغاز می شود که دشمنان اسلام و ایران از این ابزار برای هدف قرار دادن بنیان خانه و خانواده بهره می برند. گاها در فضای مجازی عناوین و اصطلاحاتی را میبینیم که در ظاهر هیچ اشکالی به أنها وارد نیست، لیکن پس از نهادینه شدن این اصطلاحات در ذهن جامعه عاملان آن به دنبال پیاده سازی معانی واقعی هستند..
دشمنان فرهنگ ایرانی واسلامی با بزرگنمایی بیش از حد مشکلات اقتصادی کشور در فضای مجازی ازدواج جوانان را کاری محال، سخت و غیر ممکن عنوان می کنند و هر روز نیز بر طبل این فتنه بیشتر می کوبند تا این گمراهی  در ذهن جوانان نهادینه شود و سپس راهکاری به نام ازدواج سفید را ارائه می دهند که تماما با شرع، عرف و اعتقادات جامعه اسلامی ما مغایرت کامل دارد.
نمونه های فراوانی از چالش را در فضای مجازی می توان دید، از چالش خالی کردن سطل آب یخ روی سر خود گرفته تا خوردن غذاهای عجیب و غریب که برای مخاطبان خود نیز جذابیت داشته است. پس از نهادینه شدن عملی به نام چالش در فضای ذهن و روح جامعه، گام بعدی طراحان آن هدف قراردادن بنیاد خانواده است..
در جامعه ایرانی و اسلامی ما که  خانواده رکن اصلی آن است و پدر و مادر دو ستون استوار این بنای مقدس محسوب می شوند و احترام به پدر و مادر جزو اصلی ترین اصول اخلاقی اش است، پدری بخت برگشته باید از زبان تنها دخترش که برای او هزاران آرزوی ریز و درشت دارد به ناگهان بشنود که باردار است.
در این لحظه روح و روان پدر در هم می شکند و دنیا روی سر این پدر خراب می شود و زمانی که در حالت بهت و حیران به سکته نزدیک می شود دختر خانم با خنده می گوید پدر این یک چالش است.
در آن لحظه پدر از این که این خبر کذب است و این اتفاق حادث نشده خدا را شکر می کند اما عزت و احترام این پدر و یا مادر درهم شکسته شده و به هیچ عنوان به حالت اول بازنخواهد گشت. معاندین، چالش های دیگری که حتی طرح های دور از اخلاق را در فضای مجازی بارگذاری می کنند و با تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان به دنبال انحراف آینده سازان این کشور هستند.
توطئه و نیرنگ از بارزترین خصوصیات دشمنان است، زمانی که در جبهه جنگ سخت توانایی رویائی ندارند در جبهه فرهنگی با تمام توان وارد می شوند و با هدف قراردادن بنیان های اصلی جامعه به دنبال ویرانی آنها هستند.
در مقابل کارهایی این چنینی باید به صورت فرهنگی وارد شد و با طراحی چالش های متنوع همگان را به ایثار اجتماعی، بخشش و کمک به دیگران تشویق کرد. زمانی که چالش های ارائه شده در فضای مجازی در راستای ترویج دین و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی باشد جوانان و نوجوانان ما را به سوی خوبی ها و حسنات راهنمایی می کند.
وظیفه نهادهای فرهنگی، جوانان انقلابی و تمام کسانی که دغدغه اسلام و ایران را دارند این است که ضمن رصد کامل فضای مجازی و شناخت ترفندهای طراحی شده از سوی دشمنان، با سلاح فرهنگ و هنر به جنگ متقابل بپردازند. روشن کردن زوایای مختلف دین اسلام، سیره اهل بیت(ع)، ائمه اطهار  و پیامبر عظیم الشان اسلام با ابزارهای نوین جمعی و ارتباطی علاوه بر بالا بردن سطح اطلاعات جوانان جامعه زمینه را برای رشد بیش از پیش جامعه مهیا خواهد کرد.
تشخیص درستی و یا نادرستی محتواهای موجود در فضای مجازی را با مقیاس دین و اخلاق باید اندازه گیری کرد تا هرآنچه با اسلام و اخلاق اسلامی همخوانی دارد را دنبال کنیم و بلعکس بر محتواهای مغایر با اخلاق جامعه اسلامی بتازیم.
بحمدالله به برکت خون شهدا و ایثارگری جانبازان و صبر آزادگان ایران اسلامی، جوانان این مرز و بوم با فرهنگ عاشورا و عشق به امام حسین(ع) عجین شده اند. فرهنگ عاشورا و شهادت در راه خدا بسیاری از ناخالصی ها را می زداید و زنگار از دل عاشقان حسین پاک می کند تا جاییکه این دلهای عاشق جایگاه خدا می شود.
همان طور که حضرت امام(ره) فرمودند؛ محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است. این مکتب الهی تمام کسانی را دل درگرو عاشقی اش دارند رها نمی کند و روز به روز نیز برعاشقی آنان می افزاید.
ورود جوانان انقلابی و متعهد به فضای مجازی همان اعزام جوانان به جبهه ها در زمان دفاع مقدس است، با این تفاوت که گلوله توپ و خمپاره عراقی ها در آن زمان به بسیاری از مناطق ایران نمی رسید ولی توطئه و دسیسه دشمنان ایران در فضای مجازی به داخل خانه همه ما رسیده است.
جوانان و نوجوانان جامعه درمقابل دشمنان کنونی اسلام که از راههای جدید با ابزارهای نوین وارد شده اندوظیفه مهم و خطیری به عهده دارند. در میان همین جوانان نیز آنهایی که فرزند شهدا و ایثارگران و آزادگان هستند وظیفه ای دوچندان در پیش روی آنها است. این بزرگواران علاوه بر وظیفه شخصی خود باید ادامه دهنده راه پدران و مادران خود باشند و در راهی که آنها قدم گذاشته اند، استوار گام بردارند و در جهت اعتلای ایران اسلامی و حفظ خون شهدا از هیچ گونه خدمتی دریغ نکنند.

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها