حساب کاربری

مدیرکل اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران:

همایش «تجلیل از قهرمانان ورزشی» ویژه خانواده های ایثارگر برگزار می‌شود

تعداد بازدید : 185
تاریخ و ساعت انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 10:39
مدیرکل اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که برای خانواده‌های ایثارگر در نظر گرفته شده توضیح داد.

سید مستجاد حسینی در گفتگو با خبرنگار شاهد نوجوان درتوضیح برنامه‌های ورزشی و اردویی برای خانواده‌های ایثارگر اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی برای خانواده‌های ایثارگر در نظر گرفته شده است که همه گروه‌های سنی را در برمی‌گیرد. برنامه های اردویی و جشن تکلیف که هرساله به صورت استانی برگذار می‌شود، از جمله این برنامه هاست.
وی درخصوص حوزه ورزشی هم گفت: در این بخش ظرفیت های ورزشی متعددی برای تمام گروه‌های سنی وجود دارد و صرفا گروه خاصی را دربرنمی‌گیرد. به همین ترتیب برای تمام فرزندان شاهد و ایثارگر، در سنین جوانی و نوجوانی تمام برنامه‌های ورزشی، اردویی و مسابقات برنامه ریزی شده است.
مدیرکل اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: تاکنون مسابقات ورزشی متعددی از جمله مسابقات شطرنج یا دارت در گروه سنی جوان و نوجوان برگزار شده است. در مسابقات ورزشی، از افرادی که تحت پوشش بنیاد قرار داده شده حمایت می‌شود. بسیاری از ایثارگران که مدال‌های قهرمانی کسب می‌کنند تحت حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه سایر اردوهایی که در نظر گرفته شده خانوادگی هستند، افزود: اردوی "یادعزیزان" که دیدار از مناطق جنگی هست، اکثرا خانواده‌ها به همراه فرزندانشان در این رویداد حضور پیدا می‌کنند. سفرهای زیارتی مانند مشهد مقدس یا حتی سفرهای تفریحی مانند شمال، کردان و قم هم به‌صورت خانوادگی است که عزیزان جوان و نوجوان خانواده های شاهد و ایثارگر حتما در کنار خانواده از آن ها بهره مند می شوند. ضمن اینکه اردوهای یک روزه درون استانی هم برای خانواده‌ها درنظر گرفته شده‌است.
حسینی در خصوص جشن تکلیف استانی عنوان کرد: این جشن‌ها معمولا درون استانی و به شکل جداگانه برای دختران و پسران در نظر گرفته‌شده‌است؛ البته پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، برنامه‌ای نمادین با جمعیتی کمتر در مشهد مقدس برای تاثیرگذاری عمیق‌تر در این حوزه برگزار می‌شد.
وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی، با رعایت پروتکل های بهداشتی، علاوه بر انجام فعالیت‌های ورزشی و اردویی، با رعایت فاصله‌گذاری افراد، مراسمات در فضای آزاد را برگزار می کنیم. به‌طور کلی زمان انجام فعالیت‌ها را کاهش دادیم.

حسینی بیان کرد: اگر پیش از این، اقامتی در هتل یا اتاقی چند تخته صورت می گرفته، از این به بعد تمامی اتاق‌ها و مکان‌های اقامتی به شکل یک تخته به افراد خدمات ارائه می دهند.
وی در خصوص برنامه و فعالیت‌های ورزشی برای عزیزان ایثارگری که آسیب دیدگی های خاص دارند نیز برنامه‌هایی را اینگونه تشریح کرد: بسیاری از برنامه‌ها، مسابقات و فعالیت‌های ورزشی دراین سازمان ویژه جانبازان و ایثارگرانی‌ست که دارای نقص حرکتی یا عضوی هستند. مثلا مسابقات بستکبال با ویلچر، مسابقه گل‌بال ویژه نابینایان، والیبال نشسته و مسابقه وزنه‌برداری ویژه معلولین و جانبازان درنظر گرفته‌شده‌است. تمامی برنامه ها ویژه جانبازان و معلولین و جانبازان در 17-18 رشته ورزشی دنبال می شود.
مدیرکل اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص برنامه اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی اظهار کرد: این اردوها در صورت تامین اعتبار اجرایی خواهد شد. اردوهای دانش‌آموزی از زمان بیشتری برخوردارند، این زمان حداقل یک هفته خواهدبود. همچنین برنامه‌های فرهنگی و تربیتی نیز به همین شکل برای این دو گروه سنی برگزار خواهد شد. این برنامه‌ها ترکیبی از برنامه های تربیتی، ورزشی و فعالیت‌های آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای دانشجویی ویژه جوانان است، بیان کرد: بیشتر برنامه‌های فرهنگی، مسابقات،  ورزش و فعالیت‌های جمعی است. همچنین اردوی راهیان نور تحت عنوان "یاد عزیزان" نیز ترکیبی از حضور جوانان و نوجوانان، به‌صورت اعزام گروهی به مناطق جنگی، به‌شکل اردوهای دانش آموزی یا دانشجویی نیز برای این گروه سنی در نظر گرفته‌شده‌است.
حسینی عنوان کرد: این برنامه‌ها در طول سال منتاسب با ایام سال اجرا خواهد شد. اردوی "یاد عزیزان" که مختص اعزام به مناطق جنگی جنوب بیشتر مدنظر است و از اسفندماه شروع و در اردیبهشت‌ماه خاتمه می یابد. اردوهای دانش‌آموزی و جشن تکلیف هم به صورت سراسری برگذار می‌شود، این برنامه ها در تابستان که مدارس تعطیل هستند اجرا می‌شود که ضمن برخورداری از این برنامه‌ها اختلالی در روند آموزشی این عزیزان ایجاد نشود.
مدیرکل اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام نوروز اینچنین ادامه داد: اردوها، مراکز اقامتی-تفریحی و سفر مشهد را پیش‌بینی کرده‌ایم؛ تعدادی از ایثارگران که متقاضی سفر هستند را می‌توانیم، به شمال، بندرانزلی، رامسر، مشهد و قم با رعایت پروتکل‌ها اعزام کنیم.
وی افزود: فعالیت‌های گروهی که پیش از همه‌گیر شدن کرونا وجود داشت، زین پس با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌ها تعطیل نشده‌اند بلکه به شکلی دیگر ادامه خواهند داشت. مسابقات را به شکل مجازی در خانه ادامه داده ایم؛ مسابقات شطرنج به صورت کاملا مجازی و آنلاین برگذار شد.
حسینی گفت: مسابقه دارت نیز هم به شکل مجازی برگزار کردیم. در رابطه با سایر رشته ها همانند مسابقه وزنه برداری افراد به طور جداگانه در مکانی که به همین منظور تعبیه شده بود حضور پیدا می‌کردند؛ افراد به نوبت وزنه‎برداری می‌کردند و پس از وزنه‌برداری هر فرد از نفر بعدی استقبال می‌‍‌شد.
وی افزود: پیش از این منتخب تیم‌های شهرستانی در استان به رقابت می‌پرداختند، سپس به‌همین ترتیب منتخبین آن‌ها به‌صورت کشوری مسابقه می‌دادند. در حال حاضر برای رعایت پروتکل‌ها، قهرمان استانی در استان خود مسابقه می‌دهد و عملکرد آن‌ها به صورت ملی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
حسینی با بیان اینکه فعالیت‌های ورزشی تعطیل نشدند، فقط نحوه ارزیابی آن‌ها تغییر پیدا کرده‌است؛ عنوان کرد: آموزش هم در برنامه‌ها وجود داشت. آموزش آنلاین دارت باستانی و شطرنج و همچنین مسابقه رالی که در دهه فجر برگزار شد برای افراد متقاضی صورت گرفت.
وی در خصوص همایش "تجلیل از قهرمانان ورزشی" که در 22 اسفند  برگزار میشود، گفت: در این مراسم از جوانان و نوجوانانی که در طی این چند سال مدال قهرمانی داشتند، تجلیل خواهد شد.

گفتگو از نجمه علی‌نقیان

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها