حساب کاربری

جانباز جنگ تحمیلی و دفاع از حرم چگونه شهید تفحص شد؟+عکس و فیلم

تعداد بازدید : 151
تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 10:19
شهید محمود حاجی قاسمی در دوران دفاع مقدس به عنوان رزمنده خوش درخشید و هم سال‌ها در کسوت رزمنده تیم تفحص شهدا بیابان‌ها را برای یافتن نشانه‌ای از شهدای مفقود، زیر پا گذاشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شهید محمود حاجی قاسمی اهل شهرستان شاهرود در استان سمنان و از رزمندگان و جانبازان مدافع حرم بود. او هم در دوران دفاع مقدس به عنوان رزمنده خوش درخشید و هم سال‌ها در کسوت رزمنده تیم تفحص شهدا بیابان‌ها را برای یافتن نشانه‌ای از شهدای مفقود، زیر پا گذاشت. این بسیجی شهید، جهاد را محدود به مرزها نمی‌دانست و با عطش شهادت قدم در میدان دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گذاشت. او در این میدان برای دومین بار به مقام جانبازی رسید. اما شهادت او در میدان تفحص پیکر شهدا انتظارش را می‌کشید. به همین دلیل در روز پنجشنبه 30 بهمن ماه 1399 همزمان با شب لیلة الرغائب به آرزوی سال‌های عمر خود رسید و در کنار سردار شهید علیرضا گلمحمدی حین عملیات تفحص در زرباطیه عراق در اثر برخورد با مین به شهادت رسید. شهید محمود حاجی قاسمی با شهادتش پنجاه و پنجمین شهید تفحص شد.

شهید محمود حاجی قاسمی از عوامل اصلی احداثِ خاکریز در تنگۀ چارزبر در مقابلِ منافقین بود. همین امر باعث خوش درخشیدنش در آخرین عملیات دفاع مقدس، عملیات مرصاد در سال 1367 شد. او نیروی پرانرژیِ واحد اطلاعات و عملیات و پشتِ سرِ شهید رضا نادری بود که اگر حماسه، تدبیر و شجاعتش نبود، خاکریزی در میانۀ تیغه‌ها احداث نمی‌شد.

شهید محمود حاجی قاسمی در عملیات تفحص شهدا در سال 1378

شهید محمود حاجی قاسمی عمر خود را در جهاد با کفار و مشرکین گذراند چه در دوران دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم اهل بیت در سوریه. در هر دو نبرد هم به درجه رفیع جانبازی نائل شد. او درحالی که دنبال فرزندان‌خمینی در بیابانهای تفتیده بود، بر اثر انفجار مین همراه فرمانده دلاور خود شهید علیرضا گلمحمدی آسمانی شدند. تصاویری از مجروحیت شهید جستجوگر نور محمود حاجی قاسمی در نبرد با داعش در سوریه در ادامه قابل مشاهده است:

 

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها