حساب کاربری

در گفتگو با شاهد جوان:

جذب استعدادهای جوان با کوی نشاط

تعداد بازدید : 153
تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 13:39
برنامه طنز کوی نشاط از فروردین سال 91 به تهیه کنندگی امیر عباس اشرف آغاز به کار کرد اما طی یک دوره ای پخش آن متوقف شد و دوباره از سال 94 تولید برنامه از سر گرفته شد اما این بار تهیه کنندگی و کارگردانی این برنامه به مهدی ساعی سپرده شد. مهدی ساعی با طرح و بازیگرانی جدید این برنامه را بازطراحی و تولید نمود واین برنامه جذاب هر پنج شنبه‌ ساعت ۹ صبح از رادیو ایران پخش می‌شود.

با مهدی ساعی تهیه کننده و محمد جعفر محمد زاده مدیر رادیو ایران درباره برنامه کوی نشاط و برنامه های رادیو  گفت وگویی داشتیم که در ادامه می خوانید:
مهدی ساعی در ابتدا از فعالیت ها وبرنامه هایی که پیش رو دارد گفت؟
این روز ها برنامه های کوی نشاط، یک دو صدا ، پارک ساعی و راه شب را در دست تولید دارم.برنامه کوی نشاط  که برنامه طنز و نمایشی است که پنج شنبه صبح ها پخش می شود و آیین نکوداشت آن را طی مراسمی برگزار کردیم و در آن از استاد انصافی، استاد پارسی یعنی همون  اوستا و عبدلی، تقدیر و تشکر کردیم. همچنین مسابقه استعداد یابی یک دو صدا را داریم که هم اکنون در حال برگزاری فصل نهم آن هستیم که در رابطه با خوانندگی است و با داوری آقایان مصطفی راغب، دکتر محمدرضا چراغعلی و قاسم افشار هستیم که ضبط این برنامه باز بهمن ماه شروع شده است. همچنین برنامه راه شب را داریم که خدمت آقای دکتر بیابانکی هستیم و این برنامه یکشنبه شب ها پخش می شود. همچنین یک برنامه تعاملی داریم به این معنی که افرادی که به برنامه یک دو صدا می آیند و استعداد و علاقه و توانمندی دارند تولید و تهیه می شود. اسم این برنامه پارک ساعی است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که شیوع کرونا چه تاثیری بر روی کار و روند فعالیت شما داشته است گفت؟ خوشبختانه تاکنون تعطیلی نداشتیم و سعی کردیم طوری برنامه ریزی کنیم که وقفه ای پیش نیاید. با رعایت پروتکل های بهداشتی ضبط هایمان را طولانی تر و تعداد افراد را کمتر کردیم و همه ی برنامه ها با موفقیت ضبط شد.

ساعی درباره  افرادی که در برنامه  یک دو صدا شرکت می کنند چه اتفاقی برایشان می افتد بیان کرد؟

اتفاق خوبی که برایشان می افتد برنامه پارک ساعی است. این برنامه برای برگزیده های یک دو صدا است. یعنی کسانی که تا مرحله نیمه نهایی می‌رسند  این برنامه برای آنها ایجاد شده که در آن گویندگی و اجرا و نویسندگی می کنند. خیلی از آنها هم به برنامه های دیگر راه پیدا می کنند.

 

وی درباره تهیه کنندگی برنامه طنز، سختی و شیرینی هایش  گفت؟

طنز اصولا بسیار شیرین و دلنشین است و با این که ضبط برنامه خیلی طول می کشد ما همگی از این کار خیلی لذت می بریم.

اين تهیه کننده در ادامه راز ماندگاری برنامه کوی نشاط در طی این ده سال را اینگونه توضیح داد؟

می توان گفت که برای این برنامه خیلی انرژی و زمان می گذاریم. برنامه ای که همه عواملش همیشه فعال باشند آن برنامه هم همیشه فعال می ماند. اما اگر برنامه ای صرفا فقط ساخته و پخش شود، آن برنامه عمر زیادی نمی کند و به زود به اتمام می رسد و همچنین ارتباط مخاطبان با برنامه و رضایت آنها نشان می دهد که در ساخت برنامه موفق بوده ایم. برنامه ای که حرف دل مردم را هنرمندانه بگوید موفق و ماندگار است..


محمد جعفر محمد زاده مدیر رادیو ایران در ادامه درباره  فعالیت های رادیو ایران گفت: رادیو ایران رادیو ملی و صدای ملی است و پوشش سراسری دارد. تمام تلاش ما باید در جهت حفاظت از مردم باشد. ما تابع سیاست های ستاد ملی کرونا هستیم.


وی در پاسخ به این سوال که رادیو ایران چه برنامه های برای عید نوروز دارد که بتواند پیشگیری های لازم را برای شیوع کرونا و تشویق مردم به در خانه ماندن انجام بدهد توضیح داد؟ ما برنامه ایجاد اوقات فراغت و تشویق به در خانه ماندن داریم که از جمله ویژه برنامه های نوروز ، نوروز و لبخند، یک برنامه برای عصر ها که هنوز اسمی برای آن انتخاب نشده و... است.

گزارش از سارا صادقی

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها