حساب کاربری

شهیدی که تا لحظه آخر شهادت پشت بیسیم «یاعلی» گفت

تعداد بازدید : 201
تاریخ و ساعت انتشار : یک شنبه 10 اسفند 1399 12:49
رضا اسماعیلی مدافع حرمی که اولین ذبیح فاطمیون لقب گرفت و به گفته دوستانش تا لحظه آخر شهادت پشت بیسیم (یا علی) می گفت.

به گزارش خبرنگار شاهد جوان، رضا اسماعیلی که متولد 1374 بود «اولین ذبیح فاطمیون» لقب گرفت؛ وی مسلمان با مذهب شیعه به عنوان مدافع حرم و نایب قهرمان پرورش اندام در استان خراسان رضوی بود. این شهید از مدافع حرم فاطمیون محسوب می شد که با تشکیل تیپ فاطمیون به صف مدافعان حرم حضرت زینب (س) پیوست. وی جوانی ورزشکار و نائب‌قهرمان وزن 55کیلوگرم پرورش اندام استان خراسان رضوی بود.
رضا حدودً 19 سال داشت که در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول تحصیل بود و اولین بار که اعزام شد 19 ساله بود و وقتی شهید شد 21 ساله بود
این جوان افغانستانی در بهمن 92 به شهادت رسید که روایت شهادتش یادآور فداکاری رزمندگان افغانستانی در سوریه است
رضا جزو اولین گروه اعزامی فاطمیون به سوریه بود. آن موقع اولین گروه، 22 نفر بودند که دور هم جمع شدند به فرماندهی شهید علیرضا توسلی‌زاده که به ابوحامد معروف بود، تیپ فاطمیون را تشکیل دادند رضا تا دوسال مدام به سوریه می رفت و برمی‌گشت. در نبرد آزادسازی شهرک شیعه‌نشین زمانیه، بسیار شجاعانه جنگید و بعد هم اسیر دست پیروان یزید شد. هنوز ساعتی از اسارت رضا اسماعیلی نگذشته بود که در شبکه‌های مجازی تصاویر او پخش شد. سر بریده‌رضا بر دستان آن‌ها می‌چرخید. دوستانش عملیات را ادامه دادند و شهرک آزاد شد و پیکر رضا به دست آمد، اما سربریده‌اش نه.
رضا اسماعیلی 27/08 /1395 در حلب توسط تروریست های تکفیری به شهادت رسید و مزار او در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) مشهد است. گویا به گفته برخی از دوستانش شهید رضا اسماعیلی اولی شهید فاطمیون، داعشی ها در حالیکه او را اسیر کردند بیسیم اش را روبروی دهانش گرفته همزمان سر از بدنش جدا می کردند تا با صدای ناله های او روحیه همرزمانش را تضعیف کنند؛  در حالیکه او تا لحظه آخر پشت بیسیم یا علی می گفت.

 

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها