حساب کاربری

اعلام برنامه‌های گرامیداشت روز شهید و جزئیاتی از استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد

تعداد بازدید : 115
تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 14:17
معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های هفته گردامیداشت شهیدان را اعلام کرد.

به گزارش شاهد جوان از ایسنا، یعقوب سلیمانی امروز در یک نشست خبری گفت:«راه شهیدان ادامه دارد»شعار امسال برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته گرامیداشت شهیدان است و در این راستا برنامه‌های متعددی در سراسر کشور با محوریت ترویجی،محیطی و فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:استفاده بهینه از فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های گرامیداشت مقام شهدا،مردمی کردن برنامه‌های برگزار شده و بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر از جمله سیاست‌های ما در هفته گرامیداشت مقام شهیدان است.

سلیمانی اظهار کرد:به همین مناسبت ۲۲ هزار برنامه اجرا خواهد شد و محور روز بزرگداشت شهدا یعنی ۲۲ اسفندماه،تجلیل از زنان شهید،جانباز و آزاده است.

به گفته وی،تجدیدمیثاق یا حضرت امام خمینی (ره)، اجرای  پویش اهدای خون،رونمایی از یادمان‌های شهدا،اهتزار پرچم،عطرافشانی و غبارروبی در ۱۹ هزار گلزار شهید سراسر کشور،برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم ایثار،کاشت نهال به نام شهیدان و تجلیل از ۱۴۳ شهید کارمند بنیاد شهید از جمله برنامه‌های هفته گرامیداش مقام شهید به شمار می‌رود.

سلیمانی،برگزاری مراسم اختتامیه کنگره «لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز»،رونمایی از ۵ جلد کتاب در این راستا،اهدای تندیس فداکاری به دانشجویان فعال در حوزه ایثار اجتماعی،اهدای ۳۰۰ تندیس به فداکاران سلامت و اجرای طرح سپاس از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید و هفته گرامیداشت مقام شهیدان به شمار می‌رود.

پیش از سخنان معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام شکری نماینده‌ ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید در روز ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۵۸،خواستار توجه کافی به این روز و همچنین تبیین آینده‌نگری حضرت امام خمینی (ره) در این راستا شد.

مهندس اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست خبری با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در راستای خدمت به جامعه هدف بنیاد شهید گفت:خدمات انجام شده در بخش درمان،مسکن و اشتغال قابل توجه بوده و آمارهای موجود نشان‌دهنده این امر است. به عنوان مثال تعداد مراکز درمانی مورد نیاز جامعه هدف ما از ۲۰۰۰ مرکز در خرداد و تیرماه سال جاری به ۹۰۰۰ مرکز رسیده است.

وی افزود: جانبازان در مراجعه به مراکز درمانی به صورت صدرصد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و آن تعداد از جانبازانی که به مراکز غیر از مراکز درمانی بنیاد شهید مراجعه می‌کنند در استان‌ها طی ۴۸ ساعت و در شهرستان‌ها طی ۷۲ ساعت هزینه‌های درمانی خود را دریافت می‌کنند. در راستای تسهیل در پرداخت هزینه‌های درمانی،۷۰ مرکز بیمه دی در سراسر کشور راه‌اندازی شده است. همچنین ۴۵ میز خدمت بانک راه‌اندازی شده است که این تعداد تا پایان سال به ۶۵ میز خواهد رسید.

اوحدی از دولت و مجلس به خاطر تامین بودجه مورد نیاز بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکر کرد و گفت: طبق قانون تا پایان برنامه ششم توسعه باید فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استخدام شوند اما مکاتباتی با رییس جمهور انجام داده و از ایشان خواستیم تا پایان دولت این استخدام‌ها اتفاق بیفتد که ایشان نیز دستور استخدام ۱۲ هزار نفر از این عزیزان را صادر کردند و در جلسه‌ای که با معاون اول ریاست جمهوری برگزار شد دستور استخدام همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تا پایان امسال صادر شد که دستور بسیار بزرگی بود و تا به حال سابقه دستور استخدام این میزان فرزند شهید و جانباز را در هیچ دولتی نداشتیم.

وی با تأکید بر طولانی و سخت بودن فرایند استخدام این تعداد از متقاضیان، عنوان کرد: برای این کار ابتدا باید سازمان امور استخدامی کشور پست‌های خالی را از همه دستگاه‌ها استعلام و پست‌های جدید را اعلام می‌کرد. از سوی دیگر معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز مدارک تحصیلی فرزندان شهدا و جانبازان مورد نظر و تعداد محصلین هر رشته را از طریق سامانه سجایا جمع‌آوری می‌کرد که کار سنگینی بود و تلاش شبانه‌روزی عزیزان را به همراه داشت اما این فهرست تهیه شد و در نهایت در جلسه‌ای که اخیرا در سازمان امور استخدامی کشور برگزار شد؛ به جمع‌بندی قطعی درباره استخدام این عزیزان رسیدند.
معاون رییس جمهور درباره شرایط و چگونگی استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: مطابق اعلام رییس سازمان امور استخدامی کشور برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد که مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس دارند مشکلی وجود ندارد اما برای افراد با مدرک دیپلم فقط در پست‌های خاصی امکان استخدام وجود خواهد داشت.
وی افزود: طبق مصوبه، دولت امکان استخدام افراد با مدرک دیپلم وجود ندارد و از طرفی دستور است که همه این عزیزان استخدام شوند، لذا برای افراد با مدرک دیپلم استثنا قائل شده‌اند. چرا که معمولاً در وزارتخانه‌ها پست برای مدرک دیپلم نداریم اما چند مجموعه که معمولاً افراد دیپلم را هم استخدام می‌کنند، قول مساعدت داده‌اند که افراد دیپلم هم استخدام شوند.

اوحدی درباره تاریخ برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر هم عنوان کرد: مجلس مصوب کرده است که هر استخدامی در کشور باید از طریق آزمون صورت بگیرد اما این آزمون برای عموم نیست، بلکه فقط بین خود فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد برگزار می‌شود.
وی افزود: از آنجا که آزمون‌های کشور را سازمان سنجش برگزار می‌کند، با این سازمان رایزنی‌هایی شده و تأکید ما این است که تا قبل از شروع سال جدید شاهد برگزاری این آزمون استخدامی باشیم. .

اوحدی در بخش دیگر سخنانش به ۲۹ سفر استانی انجام شده اشاره کرد و گفت:دراین سفرها با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی ۷۰ هزار مورد زمین برای ساخت مسکن ایثارگران فراهم و به تملک بنیاد شهید در آمد.براساس تفاهم‌نامه‌ امضا شده،باید ۲۰ هزار مورد زمین برای ساخت مسکن آماده شود که از این تعداد ۱۹ هزار و ۴۲۱ مورد آماده شده است. در کنار حمایت‌های بنیاد شهید،وام مسکن نیز پشتوانه ساخت واحدهای مسکونی ایثارگران خواهد بود.

معاون رئیس جمهور به برگزاری کمیسیون‌ها پزشکی بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۸ ۵۴ هزار پرونده در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شد و این تعداد در سال جاری به ۵۶ هزار پرونده رسیده است.همچنین امسال برخلاف سال گذشته که تنها در دو روز هفته کمیسیون برگزارمی‌شود، در تمام طول هفته شاهد بررسی پرونده‌های در کمیسیون‌ها هستیم.

وی درپایان سخنانش گفت:هفته آینده ۵۹ طرح مربوط به ایثارگران با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها