حساب کاربری

نوجوانی که در راه ارزش‌های اسلام به شهادت رسید

تعداد بازدید : 242
تاریخ و ساعت انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 13:54
«زهرافارسی بندری» فرزند عبدالحسین در سال 1345 در خانواده ای روحانی در شهرستان آبادان متولد شد، او با شروع جنگ تحمیلی، خود را برای شهادت آماده کرد، تا اینکه در 31 شهریورماه 1359 به همراه مادرش بر اثر گلوله باران شهر آبادان واصابت ترکش وخمپاره به شهادت رسید.

زهرا دخترکی آرام و مطیع بود که مهربانی و مهر ورزی به دیگران را دوست داشت و بر سر وعده های خود ثابت قدم می ماند و نماز، حجاب و تحصیل از مهمترین اولویت هایش در زندگی بود به طوریکه با روسری سر بر بالین می‌گذاشت و با خود نجوا می‌کرد: «نکند حمله کنند و در خواب به شهادت برسم و سرم عریان باشد.»

زهرا پنج برادر و چهار خواهر داشت و خود فرزند ششم خانواده بود، قرآن را در جوار پدر آموخت و در کنار خواهر و برادرهایش و راهپیمایی روزهای پرشور انقلاب بر علیه رژیم طاغوتی پهلوی، حضوری پر رنگ داشت.

حضور در مراسمات مذهبی و دینی را دوست داشت و به همراه مادر، چادر به سر به روضه های اهل بیت (ع) با اشک های زلالش روح خود را صیقل می داد.

از سن 9 سالگی به مدرسه رفت و تا کلاس پنجم ابتدایی در مدرسه «ثریا» محله «احمد آباد» تحصیل نمود آن روزها، بارها به خاطر حجاب، مورد سرزنش همکالسی هایش قرار می گرفت، اما خم بر ابرو نمی آورد.

زهرا برخی روزها از شدت طعنه های بچه های مدرسه ناراحت می شد و زمانیکه مادر دلیل ناراحتی هایش را از او می پرسید در جواب مادر می گفت: «از سرزنش بعضی از بچه های کلاس که حجابم را تمسخر می کنند ناراحتم».  مادر و پدر  که نظاره گر زجرهای دخترشان  بودند به زهرا دلداری می دادند که روزی می رسد که همه آنها با حجاب می شوند.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همکلاسی هایش با حجاب شدند و پدر و مادر، حرف های خودشان را برای زهرا یادآوری می کردند، و زهرا با حجاب خود در طول این دوران ها به خود می بالید و سرخوش از پوشش همکلاسی هایش در پوست خود نمی گنجید.

سرانجام زهرا در سن 14 سالگی در  بمباران هوایی آبادان در همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی در مهرماه سال 59 با تمام آرزوهای نوجوانیش با اصابت توپ به کاشانه شان همراه با مادرش شهد شیرین شهادت را نوشید.

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها