حساب کاربری

برگزیده مسابقه عکاسی در گفت وگو با شاهد جوان

هر کاری نیاز به تجربه دارد/نگاه من به عکاسی مثل فیلم مستند است

تعداد بازدید : 225
تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 07:50
مریم رضایی یکی از برگزیدگان مسابقه عکس ملی آب معتقد است هر کاری نیاز به تجربه دارد.

مریم رضایی از برگزیدگان مسابقه عکس ملی آب درمورد  جایزه ای که در زمینه عکاسی گرفته است به خبرنگار شاهد جوان گفت: دعوت شدم به جشنواره بعد از برگزیدگان اول تا سوم در بخش آماتور جایزه مسابقه عکس را گرفتم.


وی در ادامه از فعالیت های خود گفت: از کودکی علاقه شدیدی به عکاسی داشتم وگاهی عکس می گرفتم ولی از 10 سالگی به طور جدی این  کار را شروع کردم تا الان که 12 سال سن دارم.

اين نوجوان هنرمند در ادامه عنوان کرد:  چون پدرم برای عکاسی زیاد  سفر می رفت من هم با او همراه می شدم ودر این سفرها بود که عکاسی را به طور جدی از او آموختم اما چون درگیر مدرسه بودم دیگر نتوانستم سفر بروم.

 رضایی در ادامه گفت: کار عکاسی به درسم لطمه ای وارد نمی کند،برای آن برنامه ریزی دارم، برای عکاسی هم از دوربین پدرم استفاده می کنم چون زیاد از آن استفاده نمی کند.

اين نوجوان در پاسخ به این سوال که  بیشتر برای گرفتن عکس به کدام حوزه علاقه دارید گفت: به همه حوزه ها علاقه مند هستم، دوست دارم  چیزهایی  که میبینم را ثبت کنم، نگاه من به عکاسی مثل فیلم مستند است.

برگزیده عکس ملی آب در پاسخ به این سوال که   سایتی هست به نام  «نور فوتو» شما با آن هم کار می کنید توضیح داد ؟

نه با آن کار نمی کنم. البته عکسایی که درباره  راهپیمایی گرفتم را در آن گذاشتم، در کل علاقه ای ندارم که با جای خاصی کار کنم.

 

وی به علاقه مندان عکاسی پیشنهاد داد: برای رشد وپیشرفتشان باید تنظیمات دوربین را به طور کامل یاد بگیرند، به خاطر دارم اوایل کارم چون تنظیمات را یاد نگرفته بودم عکس ها خیلی تیره  یا روشن می شد  برای همین به کسانی که کار عکاسی را دوست دارند توصیه می کنم به این موضوع توجه داشته باشند.


اين نوجوان در ادامه خاطر نشان کرد: هر کاری علاوه بر تحصیل نیاز به تجربه دارد من عکاسی را به طور تجربی  نه به طور آکادمیک آموختم.

وی در خاتمه گفت: خوشبختانه چون پدر م عکاس است اگر در اوایل کار با مشکلی مواجه می شدم برای کمک پیش او  می رفتم  واز آن یاد می گرفتم،  یعنی  به طور بخش، بخش از پدر  می آموختم.

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها