حساب کاربری

گفتگو با مدیر روابط عمومی مسابقه «شهروند و مافیا»

استدلال، فن بیان و زبان بدن عوامل کلیدی در بازی مافیا

تعداد بازدید : 738
تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 12:31
پدرام صادقی، 31 سال دارد و 11 سالی است که کار خبر می‌کند؛ در دو فصل اول مسابقه «شهروند و مافیا» به عنوان بازیکن، از فصل دوم به عنوان مدیر روابط عمومی و از فصل پنجم هم به‌عنوان کارشناس داوری حضور داشته‌است.

فصل اول و دوم این برنامه به عنوان بازیکن حضور داشتید، چه شد که به عنوان داور انتخاب شدید؟
پس از تغییراتی که رخ داد، از طرف کارگردان برنامه به بنده پیشنهادی را در رابطه با داوری این مسابقه دادند که طبیعتا پیشنهاد جذابی بود و بنده هم پذیرفتم.

 

برنامه‌ی دیگری هم هست که تا به حال داوری کرده‌باشید، چه متناسب با حال و هوای این برنامه چه برنامه‌ای متفاوت؟
این اولین برنامه است که در این سبک اتفاق می‌افتد، سابق برآن به عنوان یک علاقمند این بازی را انجام می‌دادم؛ طبیعتا از افراد این حوزه برای داوری می‌خواستند انتخاب کنند، حالا سعی کردند از کسانی که در این حوزه شناخته‌شده‌تر بودند، انتخاب کنند؛ باعث افتخارم بود که داور چنین برنامه متفاوتی باشم.

 

پس در حقیقت شما به خاطر بازی خوبتان به عنوان داور انتخاب شدید؟
نه لزوما، بازیکن خوب خیلی داریم. ادعایی ندارم. این کار، بیشتر به خاطر تجربه و اینکه از قدیم این مسابقه‌ها را خودمان در سطح کافه برگزار می‌کردیم و معرفی و آشنایی دوستان در طی این برنامه، پیشنهاد شد.

 

ابتدا به عنوان بازیکن چطور دراین بازی حضور پیدا کردید؟
فکر می‌کنم فصل اول بیشتر به جای ثبت نام، به‌صورت دعوتی بود؛ مسابقه تازه داشت شروع می‌شد و کسی از این موضوع اطلاعی نداشت که بخواهد بیاید و ثبت‌نام کند. به تمام گروه‌هایی که در سطح کافه‌های مختلف بازی برگزار می‌کردند یا بازی می‌کردند، گفته‌شد و به ما هم طبیعتا که گفته‌شد چند نفر از همان گروهی که بازی می‌کردیم، رفتیم داخل مسابقه شرکت کردیم؛ حالا از فصل‌های بعدش هم که به‌صورت ثبت‌نامی بود، فصل دوم هم من دوباره شرکت کردم، تا فصل پنجم که به عنوان داور انتخاب شدم.


در حال حاضر ثبت نام ندارید؟
در حال حاضر خیر؛ ثبت‌نام ان‌شاءالله برای اردیبهشت یا خرداد سال آینده خواهدبود.

 

نحوه اطلاع از ثبت‌نام چگونه خواهدبود؟
از طریق پیج اینستاگرام mafia.tv.ir اطلاع رسانی خواهدشد و کسانی که مایل باشند می‌توانند ثبت‌نام کنند و برای مسابقه انتخابی شرکت کنند.

 

ضبط هم در حال حاضر ندارید؟
خیر؛ ضبط تا فصل دهم انجام شده و پخشش هم به صورت مستمر هرشب انجام می‌شود؛ فصل نهم برای عید پخش خواهد شد که در فصل نهم، هم خانم‌ها و هم آقایان حضور خواهندداشت، همچنین فصل دهم برای ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.
برای فصل نهم 80 نفر خانم‌ها و 80 نفر آقایان خواهندبود.

 

خانم‌ها و آقایان با یکدیگر هم‌بازی هم خواهندشد؟
خیر؛ در حالت عادی هر فصل حدود 160 بازیکن خواهدداشت که در غالب 16 تیم 10 نفره بازی می‌کنند، 80 نفر صعود خواهند کرد و به همین ترتیب 40، 20 و در نهایت 10 نفر به فینال مسابقه خواهندرسید.
برای فصل نهم یک مرحله کمتر خواهدبود. یعنی انگار مسابقه از یک هشتم شروع خواهد شد. اما دو تیم خواهیم‌داشت.

 

داوری کار بین افراد و عملکردشان بر چه اساسی انجام می‌شود؟
یک سری شاخص‌ها وجود دارد؛ در گروه اتاق فکر برنامه، متشکل از اعضای داوری، تهیه کننده و کارگردان به یک سری شاخص‌ها رسیدیم که براساس آن‌ها به عملکرد بازیکن‌ها در طول فرایند بازی نمره داده‌می‌شود، مثل تشخیص و فریب، استدلال و سناریو، تاثیرگذاری داخل بازی، ذهن و دقت و فن‌بیان و زبان بدن؛ اینجور موارد نمره خواهدداشت و در هر بخش نمرات متفاوت خواهدبود.
در نهایت امتیاز داورها با هم جمع می‌شود و میانگین آن به عنوان امتیاز شخص در نظر گرفته‌خواهدشد. در هر دوره از مسابقه، برای مثال در مقدماتی 80 نفر از 160 نفری که بیشترین امتیاز را داشته باشند به یک هشتم صعود خواهند کرد.

 

گفتگو از نجمه علی‌نقیان

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها