حساب کاربری

گفت وگوی یک کارگردان «تئاتر دفاع مقدس» با شاهد جوان:

امیدوارم در حوزه تئاتر کارهای ارزشمندی ساخته شود

تعداد بازدید : 147
تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 12:48
سوژه های غنی بسیاری در داستان زندگی‌نامه شهدا و نامه‌های رزمندگان وجود دارد که ما می توانم از آنها برای تئاتر استفاده کنیم.

مجید اشتیاقی که فعال عرصه تئاتر، کارگردانی، نویسندگی و بازیگری است در گفتگو با شاهد جوان از فعالیت‌هایش گفت: بیش از 15 سال در مسئولیت‌های فرهنگی و هنری فعالیت‌هایی داشتم و در حوزه تئاتر دفاع مقدس هم افتخار این را داشتم که دبیری 10 دوره جشنواره‌های تئاتر فطر و معراج را در کنار عزیزان هنرمند در سطح وزارت دفاع و نیروهای مسلح داشته‌باشم.

وی افزود: منوچهر بهروج، اصغر معینی صالح، هوشنگ حنیفه، محمد اسدی از جمله هنرمندانی بودند که اخیرا مرحوم شدند. من قدردان زحمات این عزیزان در کنار هنرمندانی که واقعا با روحیه بسیجی فعالیت کردند، هستم.

اين کارگردان در ادامه درباره برگزاری جشنواره سنگر یادآور شد: اولین یادواره تئاتر سنگر سال 69 برگزار شده بود که افتخار آن را داشتم تا در این جشنواره با نمایشی شرکت داشته باشم،  متن ما آنجا برگزیده شد. به خاطر دارم زنده یاد حبیب الله کاسه ساز ازجمله کسانی بودند که در ستاد برگزاری آن جشنواره بودند.

وی افزود: جشنواره‌هایی در سطح نیرهای مسلح از جمله ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع برگزار شد در آن زمان آقایان سباد کوهی، حمزه زاده در ارتش بودند؛ برگزاری این جشنواره ها یادی از کسانی است که دیگر در بین ما نیستند.

اين کار گردان در خاتمه گفت: این جشنواره ها می‌تواند، پلی مابین نسل دیروز وامروز باشد، امیدوارم در حوزه‌های دانشگاهی و فرهنگی کارهای ارزشمندی انجام شود. سوژه‌های غنی بسیاری در داستان زندگی‌نامه شهدا و نامه‌های رزمندگان وجود دارد که ما می‌توانم از آن‌ها برای تئاتر استفاده کنیم. با توجه به بالندگی عزیزان امیدوارم این بخش هم تقویت شود.

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها