حساب کاربری

سفر در زمان با «اختراع عجیب»

تعداد بازدید : 136
تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 10:23
کتاب «اختراع عجیب» نوشته مهدی سالک ارجی در ژانر علمی تخیلی برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش شاهد نوجوان از ایبنا:، «اختراع عجیب» عنوان جدیدترین اثر مهدی سالک‌ ارجی در ژانر علمی تخیلی است که به تازگی از سوی انتشارات نیاک برای نوجوانان منتشر شده است.
 
در این کتاب داستان پسر 15 ساله‌ای به نام آرش روایت می‌شود که پدرش یک مخترع ناموفق است و هیچوقت نتوانسته اختراع‌هایش را به ثبت برساند. اما روزی پدر آرش اختراع بزرگی را انجام می‌دهد. ماشین زمان هنوز تست نشده اما پدر می‌گوید آماده است. آرش بدون اجازه پدر وارد دفتر کارش می‌شود و با ماشین زمان سفر می‌کند و ماجراهایی برایش اتفاق می‌افتد.
 
نویسنده در این کتاب تصویری تخیلی از دنیای آینده برای مخاطب ترسیم می‌کند. دنیایی که در آن اتومبیل‌ها چرخ ندارند و بدون دخالت انسان‌ها حرکت می‌کنند، ربات‌ها در رستوران‌ها کار می‌کنند و کره زمین خشک و پر از زباله است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«چیزی را که می‌دید باور نمی‌کرد. یک لحظه سر جایش خشک شد. سرش را تکان داد تا گیجی از سرش بپرد. جلو رویش یک خیابان سفیدرنگ بود. زنان و مردان بسیار چاقی سواراتومبیل‌هایشان در تردد بودند. اما عجیب بود چون اتومبیل‌ها چرخ نداشتند و بدون دخالت انسان‌ها حرکت می‌کردند. کف ماشین‌ها با زمین حدود 10 سانتی‌متر فاصله داشت.
اتومبیل‌ها مجهز به صفحه‌های نمایشگر و مانیتورهایی بودند که انسان‌ها از طریق آن با افراد دیگر ارتباط برقرار می‌کردند.
آرش وارد خیابان شد. خواست عرض خیابان را طی کند که ناگهان بوق کشدار یک اتومبیل او را از جا پراند. اتومبیل در فاصله یک سانتی‌متری با آرش متوقف شد.»
 
کتاب «اختراع عجیب» با شمارگان هزار نسخه و قیمت 14 هزار تومان از سوی انتشارات نیاک منتشر شده است.

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها