حساب کاربری

نقش زنان در جامعه مغفول مانده است

تعداد بازدید : 188
تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 13:04
عضو هیات علمی دانشگاه شاهد گفت :نقش زن بالاترین جایگاه در حوزه ایثارگری است، باید از جهات مختلف به آن پرداخته شود.

دکتر زهرا کیاسالاری در گفتگو با شاهد جوان درخصوص نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از ابتدای انقلاب تا قبل از آن  زنان نقش بسیار کلیدی در پیروزی، تداوم و میل به اهداف انقلاب داشتند، طبیعی است که این موضوع از یک جایی به بعد باید ثبت و ضبط شود تا الگویی برای آیندگان و نسل‌های بعدی داشته باشیم.

وی افزود: این ثبت وضبط  نشان می‌دهد که زن در عین حال که می‌تواند قواعد دین‌ و اعتقاداتش را حفظ کند، می‌تواند در عرصه فرهنگی و اجتماعی  تاثیرگذار و در تحلیل مسائل نقش مفید و موثری داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه شاهد خاطر نشان کرد: نقش زن بالاترین جایگاه در حوزه ایثارگری  است، باید از جهات مختلف به آن پرداخته شود، این حرکت خوب و سازنده ای است  که انشاءالله  بهتر از این هم می‌شود.

وی در ادامه از تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌ها گفت:  بالاخره در جامعه کم وبیش تبعیض وجود دارد اما خوشبختانه در دانشگاه ما شایستگی افراد تعیین کننده است، اگر خانم‌ها شایستگی بیشتری داشته باشند در جامعه رشد بهتری دارند در مورد آقایان هم همین موضوع صدق می‌کند.
سالاری در پاسخ به این سوال که  چه راهکاری پیشنهاد می کنید که دیدگاه مردسالاری در جامعه کمتر شود: در رابطه با فرهنگ جامعه مسئولین و علما ی ما باید این توصیف را به درستی ارایه دهند که بالاخره ارزش انسان ها همانطور که اسلام می گوید به معنویات است نه جنسیتی، برای همین هیچ فرقی بین زن ومرد وجود ندارد. اما باید خانم ها انقدر رشد کنند که در جامعه شایستگی هایشان را نشان دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه شاهد در ادامه خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس ما بانوان شهیده داشتیم که کم تر از آن‌ها نامی برده شده‌است، واقعیت این است که در فرهنگ ما زنان همیشه پشت صحنه جبهه‌ها بودند برای همین کم تر به ایثارگری آنها پرداخته شده است اگرچه در صحنه های ایثارگری بیشتر نقش داشته اند.
وی عنوان کرد: معتقدم حتی مادری که پسرش را از دست می‌دهد ایثارگری آن کمتر از فرزندش نیست، گاهی اوقات سطحی نگری موجب می‌شود که فکر کنید کسی که می‌جنگد ارج و قرب دارد درحالی که مادر یا همسری که با جانباز زندگی می‌کند یا شهیدی دارد از اسوه های ایثارگری است که از جایگاه بالایی هم برخوردار است.

 

گفتگو از سارا صادقی

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها