حساب کاربری

 شهید«علی ‌جرایه»:

دانش آموزی که سرش مورد اصابت خمپاره قرار گرفت

تعداد بازدید : 149
تاریخ و ساعت انتشار : یک شنبه 15 فروردین 1400 09:11
شهید «علی جرایه» فرزند سوخته زار، یکم مهرماه سال 1350 در روستای «سراب‌باغ» به دنیا آمد و در سن 12 سالگی در منطقه عمومی مهران به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار شاهد نوجوان، شهید علی جرایه تحصيلات خود را در مدارس «شهداء» و «طالقاني» «سراب‌باغ»  تا اول راهنمايي ادامه داد و در زمان جنگ تحميلي به‌عنوان رزمنده بسيجي به گردان 505 محرم ، تيپ11 امیرالمؤمنین (ع) سپاه پيوست و راهي جبهه‌هاي نبرد با دشمن  شد و در تاريخ 1 اسفند 1362 طي عمليات والفجر5 در منطقه عملياتي مهران در سن 12 سالگي از ناحيه سر مورد اصابت خمپاره قرار گرفت و به درجه رفيع شهادت نائل آمد.


وصیت‌نامه شهید «علی جرایه»

بسم‌اله الرحمن الرحیم

سلام بر پیامبر بزرگ اسلام و درود فراوان بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران خمینی بت شکن و سلام بر پدر و مادر مهربانم. من علی جرایه فرزند سوخته‌زار با دلی سرشار از ایمان و با اعتقاد و آگاهی که از اسلام عزیز داشتم راهی جنوب کشورمان جهت سرزمین عزیزمان و دفاع از نوامیس اسلام از چنگال غاصبان و غارتگران و نوکران آمریکا شدم و می‌روم تا به آنها درسی بدهم که عبرتی باشد برای دیگر تجاوزگران که قصد تجاوز به سرزمین‌های محروم جهان دارند.

دنیا باید بداند که ما در راه عقیده و ایمان با انتخاب خط سرخ شهادت تا آخرین قطره‌های خون از اسلام دفاع می‌نماییم.

پدر جان و مادر عزیزم، خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «ولا تحسبن الذین» یعنی گمان نکنید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و از جانب پروردگارشان روزی می‌گیرند» آری ما مرده نیستیم ما از لطفی که خداوند به ما کرده پاداشی بزرگ خواهیم داشت. وصیت من به شما این است که هیچ وقت امام عزیزمان را تنها نگذارید و پیرو مکتب ولایت‌فقیه و قرآن باشید. به سخنان عزیز و شیرین او و از دستورات رهبر بزرگ اطاعت کنید. پدر مادر عزیزم برای من گریه نکنید چون گریه کردن باعث شادی منافقین خواهد شد. شادی کنید که شما هم به خدای متعال هدیه‌ای تقدیم کرده‌اید. مادر جان و پدر جان من رفتم، من را حلال کنید و ببخشید همیشه بعد از نماز امام و رزمندگان را دعا کنید.

خدایا تا انقلاب مهدی، خمینی را نگه‌دار، رزمندگان اسلام پیروزشان بگردان
 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها