حساب کاربری

(طلبه یعنی فاتح قدس) کلام شهید داوود خیراللهی

تعداد بازدید : 162
تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 17 فروردین 1400 09:07
داوود در طول چهار سال، «هشت مرتبه» به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات‌های «بیت‌المقدس، والفجر چهار و بدر» شرکت کرد. سرانجام در ۱۳۶۴/۱۱/۲۴ در منطقه فاو (عملیات والفجر ۸ ) به شهادت رسید.

به گزارش شاهد نوجوان از ایسنا، داوود خیراللهی سال ۱۳۴۶ در روستای «کهلان» از توابع مراغه  متولد شد. او در کنار تحصیلات، از همان سن کودکی، در مسجد آقا محمد تقی، حسینیه جوانان و حسینیه منتظران مهدی (عج) مراغه، به یادگیری احکام اسلامی و قرآن مجید پرداخت. ۱۱ ساله بود که تحرکات انقلابی مردم آغاز شد. داوود با کمک گرفتن از افکار انقلابی خانواده‌اش، در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی فعالیت‌های چشمگیری به نمایش گذاشت. 
او اعلامیه‌های حضرت امام (ره) را توزیع و عکس‌های ایشان را در کوچه و بازار نصب می‌کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در مسیر مستقیم خط امام به فعالیت‌های خود ادامه داد؛ در سرکوب توطئه خلق مسلمان، نقش فعالی ایفاء کرد و با مظاهر فساد و مخالفان نظام، با قدرت و قوت مبارزه می‌کرد. 
داوود در سال ۱۳۶۱ وارد حوزه علمیه شد و در مدرسه عالی ولیعصر(عج) تبریز مشغول به تحصیل شد و همزمان، تا کلاس چهارم دبیرستان نیز ادامه تحصیل داد. حضور مداوم او در جبهه‌های دفاع حق علیه باطل، فرصت تحصیل را از او سلب کرده بود، ولی او با سعی و کوشش مضاعف، سعی در جبران عقب‌ماندگی دروس می‌کرد.
او در طول چهار سال، «هشت مرتبه» به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات‌های «بیت‌المقدس، والفجر چهار و بدر» شرکت کرد. سرانجام در ۱۳۶۴/۱۱/۲۴ در منطقه فاو (عملیات والفجر ۸ )  به شهادت رسید.
یکی از همرزمان این روحانی شهید روایت می‌کند:  «اگر پای منبر رشادت‌های شهید داود خیراللهی بنشینی این کلام او که «طلبه یعنی فاتح قدس» را به وضوح خواهی دید. باید صاحب دید وسیعی نسبت به دستگاه خلافت و کائنات و احسن الخالقین و فرامین قرآن باشی که بتوانی این گونه سخن بگویی: «امروز است که هدف خلقت در صحنه‌های غرب کشور و خوزستان به نمایش گذاشته شده است.» 
این حرف مردی است که طی چهار سال جنگ، هشت بار از طریق شهرستان های مراغه و تبریز روانه جبهه شد. و زمانی که در حوزه علمیه بود بر سر در حجره‌اش نوشته بود: «اتاق جنگ».
انتها پیام

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها