حساب کاربری

«به مناسبت سالگرد شهادت سردار بی سر محمد کشتکار»

تعداد بازدید : 733
تاریخ و ساعت انتشار : یک شنبه 22 فروردین 1400 10:37
سن وسال زیادی نداشت؛ در خط مقدم دیدم با خط درشت بر پشت پیراهنش نوشته بود : «جگر شیر نداری، سفر عشق مکن» بعد از شهادتش پیکر بی سرش را دیدم گفتم: لشکر علی بن ابی طالب عجب شیرمردانی را در خود جا داده است.

به گزارش خبرنگار شاهد نوجوان، 22 فروردین سالروز حماسه آفرینان کربلا 8 در منطقه شلمچه و سالگرد شهادت سردار بی سر شهید محمد کشتکار است به همین مناسبت نگاهی کوتاه به زندگی این شهید داریم.

 
محمد  کشتکار برادر شهید حسین متولد 1350 بود که
از سال 1360 در بسیج دانش آموزی قم و پایگاه مقاومت شهید چمران فعالیت داشت او از تابستان 1365 به جبهه رفت  ودر مناطق مختلف عملیاتی از جمله منطقه عمومی خیبر، جزایر مجنون وشلمچه به عنوان بی سیم چی گردان های حضرت معصومه وسید الشهدای لشکر علی بن ابی طالب حضور داشت تا آن که سرانجام در حالی که شانزده سالگی را هم تمام نکرده بود وهنوز دانش آموز سال دوم دبیرستان بود در 22 فروردین 1366 در عملیات کربلای 8 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

 این شهید در حالی  که پشت کمرش نوشته شده بود  «کمر شیر نداری سفر عشق مکن»  مورد اصابت گلوله ی تانک قرار گرفت و سر، سینه و دست سمت راستش مجروح شد وبعد به مقام شهادت نائل شد.
 
لازم به ذکر است که عملیات کربلای ۸ عملیات نظامی نیروهای مسلح ایران در جنگ ایران و عراق بود، که در محور شلمچه به کانال ماهی، به صورت نیمه گسترده در مدت ۴ روز، از تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۶۶ تا ۲۱ فروردین ۱۳۶۶ به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بر علیه نیروهای ارتش عراق، انجام شد.

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها