حساب کاربری

یکی از همرزمان شهید محمد کشتکار:

شجاعت‌ها و از خود گذشتگی‌های باور نکردنی در شلمچه شاهد بودیم

تعداد بازدید : 215
تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 23 فروردین 1400 09:43
بخشی از خاطرات یکی از رزمندگان و همرزمان شهید محمد کشتکار در ارتباط با وضعیت عملیات کربلای 8 بیان کردند را می‌خوانیم.

به گزارش خبرنگار شاهد نوجوان، در کربلای 8 آنقدر عملیات سخت بود که برای گرفتن 200 متر راه برای یک خط صاف این عملیات به وجود آمد، آن شب آتش به قدری سنگین بود که موشک‌هایی که در شهرها می زدند آنجا هم شدیدتر بود.
باورش خیلی سخته اگر از آنهایی که در این عملیات بودند بپرسید شاید حرف من را تایید کنند، یک دکل داشتیم که چندتا از مهاراش به خاطر موشک‌ها پاره شد، آنجا آنقدر شیمیایی زدند که نمی‌توانستیم از سنگر بیرون بیاییم.
8 سال جنگ ما یک طرف کربلای4،5 و8 هم یک طرف، یعنی شلمچه!عملیاتی که در این منطقه اتفاق افتاد یک طرف و تمام عملیاتها در کل جنگ هم یک طرف! یعنی گردان می‌خواست تعویض شود اما هنوز به خط نرسیده باید برمی‌گشت اکثرا شهید ومجروح می‌شدند خلاصه کربلایی بود.  
خود منطقه شلمچه هم داستان‌هایی دارد که اگر کسی بخواهد خاطرات جنگ را بررسی کند شلمچه کافی است چون 8 سال جنگ را جواب می‌دهد. شجاعت‌ها واز خود گذشتگی‌های باور نکردنی آنجا بود.
ما در عملیات‌های فتح المبین یا بیت المقدس هزاران اسیر می گرفتیم ولی شلمچه اینگونه نبود وقتی آنجا میرفتیم، دشمن نمی توانست از سنگر بیرون بیاید از همانجا تیراندازی می کرد وروی سقف سنگر هم نیروهای ما  تیراندازی می کردند و از اسارت خبری نبود.
به روایتی 45 تا گردان توپخانه در آنجا مستقر بود در آنجا وجب به وجب شهید دادیم «دیشب جایی بودم که یک بنده خدایی تعریف می کرد که من کربلا 4 بودم گفتم چطور الان سالمی گفت نه مجروح شدم » یعنی سالم آمدن از آن منطقه درصدش خیلی کم بود یا مجروح یا شهید می شدند، خیلی عجیب بود.
محمد کشتکار که متولد 1350 بود از سال 1360 در بسیج دانش‌آموزی قم و پایگاه مقاومت شهید چمران فعالیت داشت و از سال 1365 به جبهه رفت و در مناطق مختلف عملیاتی از جمله منطقه عمومی خیبر، جزایر مجنون و شلمچه به عنوان بی سیم چی گردان های حضرت معصومه(س) و سیدالشهدای لشکر علی بن ابی طالب حضور داشت در حالی که شانزده سالگی را هم تمام نکرده و هنوز دانش آموز بود در 22 فروردین 1366 در عملیات «کربلای 8» در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها