حساب کاربری

نامگذاری روز ارتش به یاد شهید سپهبد قرنی

تعداد بازدید : 317
تاریخ و ساعت انتشار : یک شنبه 29 فروردین 1400 09:21
نامگذاری 29 فروردین هرسال به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی(ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی های مختلف داخلی و خارجی روبه رو بود همچنین این روز را به یاد اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی که در ارتش نقش کلیدی داشت گذاشتند.

به گزارش شاهد جوان، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، دشمن ناکام و حیرت‌زده برای متوقف کردن روند شکل‌گیری کامل نظام اسلامی به انواع دسیسه‌ها و اقدامات کور روی آورد که یکی از آنها از میان برداشتن چهره‌ها و بازوهای فکری و عقیدتی انقلاب اسلامی بود. معاندین در اولین برنامه خود ترور چهره‌ها و شخصیت‌های مهم لشکری و کشوری را طرح‌ریزی کردند و شهادت سپهبد محمدولی قرنی، اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۵ روز پس از نامگذاری روز ارتش از سوی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، تلاشی مذبوحانه در تضعیف پایه‌های نظام نوپای اسلامی و قوای نظامی بود.

با توجه به سابقه مبارزاتی چشمگیر شهید قرنی با نظام ستم‌شاهی، از سوی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش پیشنهاد شد که نام و روز شهادت این چهره ماندگار که در سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ رخ داد، برای شناخت بیشتر فرزندان این مرز و بوم و قدرشناسی از آن شهید والامقام و همچنین ایجاد فرصتی برای مرور چهره پلید معاندان و مخالفان حکومت اسلامی و  ترسیم و تبیین جایگاه والای آن فرمانده ولایت‌مدار و ظلم‌ستیز، در تقویم رسمی کشور درج شود. این موضوع پس از تصویب در شورای فرهنگی عمومی و بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه ۸۲۵ این شورا با ریاست رییس جمهور مورد تصویب قرار گرفت.

لازم به ذکر است که امیر سپهبد محمدولی‌ قرنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش پس از انقلاب بود که در تاریخ 3 اردیبهشت سال 58 توسط گروهک فرقان ترور شد و به شهادت رسید.

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها