حساب کاربری

«اسم تو» منتشر شد

رویایی که سرنوشت یک دختر را تغییر می‌دهد

تعداد بازدید : 242
تاریخ و ساعت انتشار : یک شنبه 29 فروردین 1400 12:38
رمان «اسم تو» اثر ماکوتو شینکای با ترجمه پرستو پورگیلانی از سوی نشر پیدایش برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش شاهد نوجوان از ایبنا، «اسم تو» اثر ماکوتو شینکای عنوان جدیدی از مجموعه رمان‌های راحت‌خوان نشر پیدایش است که با ترجمه پرستو پورگیلانی از سوی نشر پیدایش برای نوجوانان منتشر شده است.
 
در این کتاب داستان دختر و پسری دبیرستانی مطرح می‌شود که به نوعی متفاوت به هم پیوند می‌خورند. میتسوها، دختری دبیرستانی است که در یک شهر کوچک در کوهستان زندگی می‌کند، او که رویاهای بزرگی در سر دارد، از زندگی معمولی‌اش خسته شده و بالاخره یک روز دهکده را ترک می‌کند و به توکیو می‌رود. او یک شب رویایی می‌بیند که سرنوشت خودش و همه افرادی را که می‌شناسد برای همیشته تغییر می‌دهد. این رویا عشقی را به میتسوها هدیه می‌دهد که هرگز تصور نمی‌کرده. او خواب می‌بیند پسری است که در توکیو زندگی می‌کند. از سویی دیگر تاکی، پسر دبیرستانی ساکن توکیو نیز خواب می‌بیند دختری است که در یک شهر کوچک کوهستانی عجیب زندگی می‌کند.
 
داستان «اسم تو» در هشت فصل با عنوان‌های «رویا، آغاز، روزها، جست‌وجو، خاطرات، نمایش مجدد، مبارزه باشکوه و اسم تو» روایت شده است.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «مدادم را به طور خستگی‌ناپذیری تکان می‌دهم. ذرات کربن با الیاف کاغذ مخلوط می‌شود. خطوط روی هم انباشته می‌شوند و دفتر طراحی‌ای که روزی سفید بوده، سیاه و سیاه‌تر می‌شود. باوجود این هنوز نتوانسته‌ام تمام مناظری را که در ذهن دارم ثبت کنم. هر روز صبح در میان عجله مسافران با قطار به سمت مدرسه می‌روم. سر کلاس‌های خسته کننده می‌نشینم. با تسوکاسا و تاکاگی ناهار می‌خورم. در شهر قدم می‌زنم و به آسمان نگاه می‌کنم. جایی در امتداد دیدم رنگ آبی‌اش کمی پررنگ‌تر است. درختان کنار خیابان‌ها کم‌کم تغییر رنگ می‌دهند.»
 
ماکوتو شینکایماکوتو شینکای، با نام اصلی ماکوتو نیتسو زاده ۹ فوریه ۱۹۷۳، کارگردان انیمه ژاپنی است که پیش‌تر به طراحی گرافیک مشغول بود. او از اهالی استان ناگانو است و پس از فارغ التحصیلی در رشتۀ ادبیات ژاپنی در سال ۱۹۹۶، همان سال در نیهون فالکام که یک شرکت سازنده بازی‌های ویدئویی است مشغول به کار شد و برای چند سال به عنوان طراح گرافیک فعالیت کرد. او از دوران مدرسه به ساخت و طراحی مانگا، انیمه و رمان علاقه‌مند بوده و امروزه در چندین نقد از او با عنوان «میازاکی جدید» نام برده شده ‌است.
 
نشر پیدایش، کتاب «اسم تو» را در 256 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 46 هزار تومان منتشر کرده است.

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها