حساب کاربری

یادداشت از حسین عبداللهی؛

 موفقیت از آن جوانان است

تعداد بازدید : 1687
تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 13:31
سرویس اجتماعی: جوانی دوره سرنوشت‌ساز زندگی همه افراد است می‌توانند با برنامه‌ریزی و مدیریت زمان به همه کارهای مورد علاقه خود برسند و در همه رشته‌ها دست یابند.

به گزارش نشریه الکترونیکی شاهد جوان و نوجوان، موفقیت از آن ما است، حکایت؛ حکایت خواستن‌ها و توانستن‌هاست، فرقی ندارد، در کجا و دارای چه شرایطی باشی، ژان-پل سارتر فیلسوف فرانسوی می‌گوید: اگر یک فلج مادرزاد، قهرمان دوومیدانی نشود تقصیر خودش است، پس مهم خواستن و تبدیل نبودها به بوده‌ها است.

جوانان قشربزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند و به عنوان مهمترین قشر شناخته می‌شوند برنامه‌ریزی و رفع مشکلات جوانان برای همه مسئولان مهم است و همه دوست دارند که جوانان موفق باشند.

جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت ببرند و از تجربه‌ها عبرت‌های گذشته بهره گیرند با نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار ببندند و ایران اسلامی با الگوهای الگوی کامل نظام پیشرفته اسلامی بسازند.

همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، جوانان باید نهال امید به آینده را در خود و دیگران که از آن به نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد تعبیر شده است پرورش دهد.

طبق آمار کشور ما دارای ۳۶ میلیون نفر در سنین ۱۵ تا ۲۰ سالگی است که نزدیک به ۱۴ میلیون نیزآرایی تحصیلات عالی رتبه هستند که با روحیه انقلابی رشد کرده و آماده تلاش جهادی برای کشورند.

ما نمی‌توانیم به جوانان بگوییم به تنهایی به جنگ همه چیز بروند، باید پیش‌زمینه و و زیرساخت‌هایی آماده باشد که جوان بتواند استعداد، علایق و نیاز خود را نشان دهد و یکی ازمهمترین عوامل موفقیت جوانان، مقوله عدم قیاس است.

جوانان موفق نباید خود را با دیگران مقایسه کنند بلکه دیروز خود را با امروز و امروز خود را با فراد باید مقایسه کنند که بتوانند از داشته‌های خود به خوبی استفاده کنند.

تعریف آدم موفق از منظر جامعه و روانشناس متفاوت است، اما آدم موفق از دید روانشناسی فردی است که پتانسیل‌های خود را بشناسد و در جهت تبدیل آنها به عملکرد گام بردارد و از خود به زندگی‌اش رضایت داشته باشد.  

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها