حساب کاربری

گفتگوی نشریه الکترونیکی شاهد جوان و نوجوان با جوان موفق؛

برای پیشرفت کشور، امید در جوانان و نوجوانان باید تقویت شود

تعداد بازدید : 2869
تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 25 خرداد 1401 11:07
می خواهم از خودم یک "انسان" بسازم؛ اگر در این کار موفق شوم، در هر کار دیگری موفق خواهم شد، اگر انسان بتواند از آنچه که هست خود را به مقام معنوی بالاتری برساند موفق است باتقوا و خوبی می‌توان سعادت خرید؛ نعمتی که براثر کار، تفکر و سعی در حفظ شرافت و پرهیزکاری به دست می آید. آنچه که مرا سربلند و خوشبخت می سازد این است که خوشبختی و موفقیت را برای خود نیندوزم و با دیگران قسمت کنم.

نشریه الکترونیکی شاهد جوان و نوجوان، امروز در خدمت نوجوانی است که مقصودش رشد صنعت کشور بوده و سعیش براین است تا با کمک پدرش بتواند در شکوفایی کشور سهیم باشد، است.  

برای آشنایی بیشتر جوانان و ایرانی در مورد خودتان و موفقیت‌هایتان توضیح دهید؟

اسمم سیده روژین بنی هاشمی متولد 1382 ساکن کرج هستم، رشته تحصیلی بنده در دبیرستان ریاضی بود اما به دلیل اینکه به کارهای فنی علاقه داشتم و بنا به موقعیت شغلی پدرم که با ابزارآلات صنعتی سر و کار دارد؛ تصمیم گرفتم رشته مکانیک زیر شاخه ساخت و تولید را انتخاب کنم.

ازچه وقتی مطمئن شدید که می‌خواهید در آینده چه‌کاره شوید و درواقع برنامه‌ریزی جدی‌تان را از چندسالگی آغاز کردید؟

تقریبا از همان کلاس نهم که باید انتخاب رشته دبیرستان را انجام می دادم؛ مسیر زندگیم را انتخاب کردم و تصمیم گرفتم راه پدرم را ادامه دهم و بر همین مبنا این رشته را انتخاب کردم.

خانم بنی هاشمی آیا در انتخاب رشته شخص خاصی شما را راهنمایی کرد یا خودتان بر مبنای استقلالی که داشتید انتخاب کردید؟

مشاوران مدرسه بودند اما بیشتر با راهنمایی خانواده ام رشته تحصیلی را انتخاب کردم، خانواده دستم را در انتخاب رشته باز گذاشت و همین عامل سبب شد تا در انتخاب رشته دقت زیادی داشته باشم.

بین هم سن و سالان خودم خب گاها شنیدم  رشته ای که انتخاب کردند به اجبار خانواده بود اما خانواده من اینطور نبود، اجبار در انتخاب رشته به خودی خود استرس به وجود می آورد؛ به نظرم این شخص نمی تواند یک انسان موفقی باشد، توصیه بنده به خانواده ها این است که در هیچ شرایطی اجباری برای انتخاب رشته فرزندشان نداشته باشند.

نباید اجباری در انتخاب رشته فرزندان باشد این امر باعث می شود جوان یا نوجوان با علاقه بیشتری به سمت و سوی هدفش برود، لذا به هم سن و سالان خودم توصیه می کنم به علاقه هاشون فکر کنند مخصوصا با توجه به شرایط کنونی سمت علاقه رفتن خیلی سخت است بلاخره یکچیزی کم است اما وقتی به چیزی علاقه داشته و با تمام وجود بخواد، مسیر برای رسیدن به مقصد باز می شود.

شور و شوق رسیدن به علاقه نباید از دست بره ولو اینکه سخت باشد.

مکانیک رشته فنی است، اگر پسر بودم به سمت و سوی ماشین آلات می رفتم ولی خب انتخاب خودم این است که به خاطر کارخانه خودمان که ابزارآلات صنعتی دارد باعث توسعه آن بشوم و به سمت و سوی صادرات محصولات کارخانه برویم.

خانم بنی هاشمی انتظار شما از دولت برای اینکه نسل شما کشور را به شکوفایی برساند، چیست؟

انتظارم؛ تغییر اساسی در سیستم آموزشی برای از بین رفتن ذهن های تک بعدی جوانان و نوجوانان و پرداختن به هنر آنان است، کشور ما بیشتر نیازمند هنرمند است تا دکتر و مهندس.

به نظرم از بین بردن فشارهای روانی تاثیر بسزایی می تواند در روحیات جوانان و نوجوانان داشته باشد، جوانان و نوجوانان را نمی توان با نصیحت هدایت کرد بلکه باید امکانات در اختیار آنان گذاشت، بزرکان ما متاسفانه نصیحت را به یک یا دوبار معطوف نمی کنند و اجازه نمی دهند خودمان تجربه کنیم. در این روزها باید امیدوار و کنار هم باشیم چون این نسل ما است که می تواند در کشور امید را برجسته کند. در پایان سخنم باید بگویم آمدنم به کتابخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران کاملا اتفاقی بود و خیلی خوشحالم از این که امروز میهمان این مجموعه بودم و این خودش میتواند بهترین خاطره برای من باشد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام 

https://instagram.com/mag.javan.noujavan?igshid=YmMyMTA2M2Y=

آپارات 

https://www.aparat.com/Shahedjournall

واتساپ

https://chat.whatsapp.com/KuYn31NWBC5ArRwCovW1Tw

تلگرام

https://t.me/shahedjournall

گردآورنده: محدثه گودرزی

سردبیر: حسین عبداللهــی

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها