حساب کاربری

اخبار جوانان

تعداد بازدید : 488
تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 09:53
گردآوری: حامد معز

•    افزایش 60 درصدی سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان در تهران
یکی از بهترین انواع تسهیلات قابل پرداخت خرید مسکن به لحاظ نرخ سود و مدت بازپرداخت که در حال حاضر در شبکه بانکی پرداخت می‌شود، تسهیلات بانک مسکن از محل حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان است.
متقاضیان افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان می‌توانند سپرده‌گذاری خود را با واریز حداقل مبلغ ماهیانه (به دفعات یا به صورت یک‌جا در ابتدای دوره) آغاز کنند. برداشت از حساب پس‌انداز مسکن جوانان در هر مقطعی بلامانع است، اما برداشت از حساب مذکور باید به صورتی انجام پذیرد که متوسط موجودی حساب از حداقل مبلغ تعیین شده توسط بانک مرکزی در هر سال -که جداول آن در وبسایت بانک مسکن متناسب با سقف و واریزی‌های جدید تعیین شده در سال 99 به‌روز خواهد شد- کمتر نشود.

•    رونمایی از استارت‌آپ‌های تخصصی ورزش همگانی
به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی، از دو استارت‌آپ‌ ورزش همگانی که مورد حمایت این فدراسیون قرار دارند، در نمایشگاه بین‌المللی ورزش همگانی، توسط وزیر ورزش و جوانان رونمایی خواهد شد.نخستین استارت‌آپ‌، «موبایل جیم» است که مسعود سلطانی‌فر در مراسم رونمایی آن حضور خواهد یافت. این استارت‌آپ‌ با رویکرد تحقق بند سوم از اصل سوم قانون اساسی طراحی شده و امکان ورزش همزمان با کیفیت 16 نفر در آن وجود دارد که از نظر تنوع پاسخگویی به نیازها، استارت‌آپی کم‌نظیر محسوب می‌شو‌د.
«یونیت جیم» دیگر استارت‌آپ‌ ورزشی است که امکان ورزش و فعالیت بدنی با کیفیت در قالب یک باشگاه تک نفره را فراهم می‌کند. نمایشگاه بین‌المللی‌‌ ورزش (اسپورتکس 2020) از روز شنبه تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و رویال برند هال نیز میزبان استارت‌آپ‌های برتر ورزشی در این نمایشگاه خواهد بود.

•    «برشانه‌های اقیانوس» شرحی تازه از نهج‌البلاغه برای جوانان در آستانه نشر
انتشارات کتاب جمکران شرحی بدیع از نهج البلاغه را در حال تدوین دارد. حجت الاسلام علی رهبر عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان به پشتوانه تدریس چهل ساله نهج البلاغه برای دانشجویان، شرحی ادیبانه با مخاطب جوان به نگارش در آورده، اثری موجز و مفید برای ارتباط بیشتر نسل نو، با سخنان آسمانی علیبنابیطالب علیه السلام. 


•    برگزاری جشنواره نهضت جوانان مسئله محور
جشنواره نهضت جوانان مسئله محور «دومین جشنواره نجم» با هدف ایجاد بستری برای ارائه دستاوردهای دانشجویان و طلاب کشور توسط بسیج دانشجویی برگزار می شود.
مطالبه‌گری، گفتمان‌سازی و جریان‌سازی، فرهنگ، هنر و رسانه، پنل های تخصصی، خدمات اجتماعی  پژوهش، نوآوری و فناوری، تربیت، آموزش و تشکیلات‌سازی از محورهای این جشنواره است. دانشجویان از 1 تا 20 مهرماه برای ارسال آثار خود به این جشنواره مهلت دارند و می توانند از طریق سایت najmfestival.ir در این جشنواره ثبت نام کنند. این جشنواره از اول تا 7 آذر ماه در سازمان بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.


•    ساخت ۳۰۰ محصول تحریمی توسط جوانان ایرانی
اسماعیل قادری‌فر، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری  به مهر خبر داد که حدود ۳۰۰ محصول تحریمی توسط ۵ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان به تولید می رسند و روند تولید همواره رو به افزایش است.
یک فعال توییتری در واکنش به این خبر نوشت: درست در زمانی که همه سروصدای رسانه‌های داخلی و خارجی به فعال شدن یا نشدن مکانیسم ماشه و ایجاد تحریم‌های جدید برای ایران ختم می‌شود، جوانان ایرانی در شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، بی‌سروصدا موفق به تولید ۳۰۰ محصول تحریمی شده‌اند تا نیاز کشور در روزهای سخت تحریم برطرف شود.

•    حضور بیش از 100 دانشجوی ایده‌پرداز در مسابقه آنلاین گردشگری

رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: ۱۰۰ نفر از دانشجویان ایده‌پرداز از دانشگاه‌های مختلف طرح‌های خود را در مسابقه آنلاین گردشگری و توسعه روستایی ارائه کردند.
ابراهیم مهری درباره نتایج مسابقه اظهار کرد: این مسابقه برای نخستین بار در سطح باشگاه پژوهشگران برگزار شد. با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم ادامه روند فعالیت‌های انجمن‌ها و باشگاه، لازم است ضمن کمک به افزایش اطلاعات علمی دانشجویان، در این دوران از آلام آنها کاسته و فضای پر جنب و جوش دانشگاه را زنده نگه داشت.
دانشجویان شرکت‌کننده در مسابقه وبیناری، به‌صورت آنلاین به چالش‌های مطرح شده در حوزه تأثیر کرونا در گردشگری و توسعه روستایی پاسخ دادند و در بخش پایانی این مسابقه به سه نفر اول جوایز تعلق گرفت، همچنین قرعه کشی آنلاین برای دانشجویانی که به سوالات تشریحی مسابقه جواب درست داده بودند، انجام شد.

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها