حساب کاربری

یادداشت سردبیر: حسین عبداللهی

به یاد روز پاسدار

تعداد بازدید : 2054
تاریخ و ساعت انتشار : یک شنبه 15 اسفند 1400 10:44
روز پاسدار نماد قدردانی از سروهای سرافراز و مردان حماسه‌سازی است، که در مسیر عزتمندی و ولایت مداری بر فراز قله‌های سربلندی و اقتدار ایستاده اند و نامشان لرزه بر اندام بدخواهان نظام انداخته است.

امام حسین (ع) به عنوان یک انسان کامل و اسوه جاوید، الگوی پاسداری صدیق در صیانت از کرامت انسانی است، پاسدارانی که بنا به وعده الهی در زمره مجاهدین فی سبیل الله هستند، مجاهدین راست قامتی که کربلا را اعتلایی  در تاریخ و عاشورا را تقربی در ایام بخشیدند.

میلاد حضرت اباعبدالله حسین (ع) هنگامه یادآوری حقیقت پاسداری از انسانیت است و میلاد حضرت اباالفضل العباس (ع) جلوه زیبای پاسداری از صراط مستقیم الهی است که نشانگر آن ولایت مطلقه حسینی است و تولد فرخنده حضرت امام زین العابدین (ع) طلیعه وصال به کمال مطلق الهی در پاسداری از رابطه لطیف انسان با معبود یکتایش است.

پاسداران حریم بی همتای انسانیت همان مومنانی هستند که: إِنَّ اللَّهَ اشتَرىٰ مِنَ المُؤمِنينَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ۚ يُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ فَيَقتُلونَ وَيُقتَلونَ ۖ وَعدًا عَلَيهِ حَقًّا فِي التَّوراةِ وَالإِنجيلِ وَالقُرآنِ ۚ وَمَن أَوفىٰ بِعَهدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاستَبشِروا بِبَيعِكُمُ الَّذي بايَعتُم بِهِ ۚ وَذٰلِكَ هُوَ الفَوزُ العَظيمُ

پاسداران در عمر با برکت 43 ساله انقلاب اسلامی ایران در مقابله با عناصر خود فروخته ضد انقلاب و خنثی سازی توطئه های امنیتی و همچنین حماسه سازی در 8 سال دفاع مقدس، در مصاف با فتنه ها و چالش های استکبار جهانی وایادی داخلی آنان بسیار خوش درخشید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز با قوت بر همان عهد نخستین استوار است و با پیروزی از استوانه نظام یعنی ولایت مطلقه فقیه، همواره نگهبان امنیت و اقتدار نظام خواهد بود.

به عقیده من دلیل اصلی نامگذاری این روز فرخنده به نام پاسدار پیمانی است که پاسداران انقلاب اسلامی با حضرت سیدالشهداء بستند که تا پای جان پاسدار عزت و شرف و آزادگی باشند و برای پاسداری از ارزش های انسانی و اسلامی تا پای جان به عهد و قرار خود با سرور آزادگان جهان پایبند بمانند.

امیدوارم همه پاسداران مخلص انقلاب و همه آنان که روزی با امام خود مجاهدت و اخلاص و ایثار بستند، تا آخرین روز حیاتشان به آن میثاق پایبند بمانند و در همان راهی که سیدالشهدا و امام و شهیدان می پسندند ثابت قدم باشند.

انتهای یادداشت

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها