حساب کاربری

یادداشت سردبیر: حسین عبداللهی 

جان دادند؛ اما... 

تعداد بازدید : 1670
تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 17 فروردین 1401 14:56
چشم، ریه، دست و پا دادن اما یک وجب خاک وطن به دشمن ندادند، بدن شان با گلوله آبکش شد اما نه دردی متوجه شدند نه خم به ابروآوردند، نیتشان حفظ اقتدار کشوربود نه چیز دیگر. خوشا به راهشان. 

ما نمی‌توانیم رنجی که شهدا در جبهه‌ها و سختی که خانواده‌های آنان در غیاب و پس از شهادت آنان در فراغشان متحمل شدند را درک کنیم؛ اما سینما باقابلیت روایتگری خود می‌تواند گوشه‌ای از ایثارشهدا و خانواده‌های آنان را به تصویر بکشد.
نسل جوان؛ دوران دفاع مقدس را ندیده و ازخودگذشتگی‌ها و مخاطرات آن دوران اطلاع ندارند، ساخت فیلم‌ و سریال‌هایی در حوزه دفاع مقدس و زندگی شهدا به آشنایی نسل جوان با قهرمانان ملی که کشور را در برابر جهانیان و تاریخ سربلند کردند، کمک می‌کند.
الگوگیری جوانان از شهدا به این معناست که آن مروت، مردانگی، ایثار، ادب، ایمان، انتخاب صحیح، جوانمردی و فضیلت‌های شهیدان را در زندگی خود الگو قرار دهند.
سینمای دفاع مقدس نوعی جهاد تبیین، برای معرفی دلاوری‌ها و رشادت‌های شهدا به جامعه است، نتیجه می گیریم  فیلم‌سازان نقش بسزایی در ترویج اخلاق، ایثار، گذشت، انسانیت و شجاعت در راه ارزش‌های الهی دارند که در نوبه خود بسیار ارزشمند است.
خوشا به حالتان که جان دادید اما وجبی از خاک کشور به دشمن ندادید، کاش بودید سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اقتدار روزافزون رهبر فرزانه انقلاب را می‌دید.

انتهای یادداشت

بیشتر بخوانید: 
به یاد روز پاسدار

 

موفقیت از آن جوانان است

 

شهدا؛ نسل‌های تکرار نشدنی

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها