حساب کاربری

تاریخچه و اصل ماجرای اشغال فلسطین توسط رژیم غاصب اسرائیل

صهیونیست

تعداد بازدید : 108
تاریخ و ساعت انتشار : چهار شنبه 6 دی 1402 02:43
اگر به تاریخ ۷۴ ساله فلسطین و منطقه پس از تاسیس رژیم جعلی اسراییل بیندازیم، تاریخی همراه با خون‌ریزی و اشغال را مشاهده خواهیم کرد؛ تاریخی که صهیونیست ها بقای خود را فقط در کشتار فلسطنیان و مسلمانان می‌دانند

♦ گردآوری : میثم علومی

اگر به تاریخ ۷۴ ساله فلسطین و منطقه پس از تاسیس رژیم جعلی اسراییل بیندازیم، تاریخی همراه با خون ریزی و اشغال را مشاهده خواهیم کرد؛ تاریخی که صهیونیست ها بقای خود را فقط در کشتار فلسطنیان و مسلمانان می دانند.این روزها عملیات خیره کننده «طوفان الاقصی» به تمام جهانیان ثابت کرد که اسرائیل با همه تبلیغات  و هزینه ای که کرده کاملا شکننده و  رو به انحطاط است، ما در این صفحات سعی کردیم نگاهی جامع به تاریخچه این اشغالگری و تمام رویدادهای آن بیندازیم.

1917

پای روباه پیر در میان است 
ماجرای تولد رژیم صهیونیستی به اشغال فلسطین توسط انگلستان یا همان «روباه پیر» در جریان جنگ جهانی اول باز می گردد؛ زمانی که یهودیان تندرو از دهه‌ها قبل با مهاجرت به فلسطین ایده تاسیس کشوری یهودی را دنبال می کردند؛ پس از آنکه انگلیس قیمومیت فلسطین را از آن خود کرد، صهیونیست ها نیز گام های نخستین تاسیس رژیم جعلی یهود را بر داشتند. یکی از مهمترین این اقدامات برای تاسیس رژیم مستقل در سال ۱۹۱۷ انجام گرفت.

 

1948

تاسیس رژیم جعلی یهود 

«لرد روچیلد» که سرپرستی فدراسیون صهیونیسم در انگلستان را بر عهده داشت، پیش نویس لایحه‌ای را به «بالفور» وزیر خارجه وقت انگلیس تحویل داد که در آن خواستار حمایت از تشکیل رژیم یهودی در فلسطین شده بود. بالفور نیز در اعلامیه‌ای حمایت انگلیس از تشکیل یک رژیم  یهود در فلسطین را اعلام کرد.از زمان جنگ جهانی اول و اشغال فلسطین توسط انگلیسی های استعمارگر تا ۱۴ می ۱۹۴۸ مقاومت و مبارزه مردم فلسطین با اشغالگری انگلیسی ها نیز به اشکال مختلف آغاز و تا جنگ جهانی دوم ادامه داشت، اما جنگ جهانی دوم و کشتار شماری از یهودیان به دست آلمان نازی بهانه ای شد تا صهیونیست ها بتوانند مهمترین گام برای تاسیس رژیم جعلی یهود را بر دارند. از سوی دیگر با آغاز دوران قیمومیت انگلیس بر فلسطین، موج مهاجرت یهودیان به این کشور نیز به راه افتاد، به طوری که طی ۳۰ سال، جمعیت یهودیان در فلسطین ۱۲ برابر شد. مهاجران یهودی قبل از تاسیس رژیم جعلی اسراییل، با حمایت و توطئه انگلیس، سازمان نظامی کاملی تشکیل دادند و همزمان زمین های فلسطینیان را ابتدا به چند برابر قیمت و باقیمانده زمین ها را سپس با زور تصاحب کردند. در ۱۴ می سال ۱۹۴۸ قیمومیت بریتانیا بر فلسطین به پایان رسید و صهیونیست ها بلافاصله و در همان روز با انتشار «منشور استقلال»، موجودیت رژیم جعلی اسرائیل را اعلام کردند؛ روزی که فلسطینیان و مردم جهان آن را «روز نکبت» نام گذاری کرده‌اند.درست فردای آن روز، ارتش‌های کشورهای عربی و گروه زیادی از چریک‌های داوطلب عرب به محدوده رژیم تازه تاسیس و جعلی اسرائیل از چند جبهه حمله بردند، اما نهایتا این حملات با شکست اعراب به پایان رسید، ولی مبارزه و مقاومت فلسطینیان خاموش نشد و تا به امروز نیز ادامه داشته است.

 

 

رژیم کودک کش

این روزها تمام دنیا شاهد توحش و جنایات رژیم غاصب اسرائیل هستند. جنایاتی که دل هر  انسانی را به درد می ‌آورد، این رژیم برای پیشبرد اهداف شوم خود دست به هر کاری می زند از بمباران شهر غزه و قتل عام مردم بیگناه تا بمباران بیمارستان غزه و کشتار انسان های بیمار و بی پناه و از همه درد آورتر کشتار کودکان معصوم .البته در پس تمام این جنایت ها به خوبی می توان نتیجه گرفت که پایه های حکومت اسرائیل به لرزه درآمده و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده به پایان خط رسیده و نفس های آخر خود را می کشد. بی شک مقاومت مردم فلسطین به خصوص غزه بی ثمر نخواهد بود و فلسطینیان  از چنگال اسرائیل رهایی خواهند یافت، چرا که این وعده خداوند است. 

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها