حساب کاربری

دو جوان کارآفرین و دانشجوی پزشکی از رمز موفقیت‌شان می‌گویند:

ایجاد اشتغال برای صدها جوان دانشجو

تعداد بازدید : 474
تاریخ و ساعت انتشار : پنج شنبه 7 دی 1402 15:18
«یوسف یوسف پور» و «حامد غفارپور» دوستانی هستند که با راه اندازی تیم مشاوره تحصیلی آنلاین سعی می کنند تا مسیر رسیدن به موفقیت در کنکور را به دانش آموزان نشان دهند.

♦ معصومه ماه‌پیکر

«یوسف یوسف پور» و «حامد غفارپور» دوستانی هستند که با راه اندازی تیم مشاوره تحصیلی آنلاین سعی می کنند تا مسیر رسیدن به موفقیت در کنکور را به دانش آموزان نشان دهند. این دو کارآفرین جوان که هر دو دانشجوی پزشکی و اهل خوی هستند، اگر چه کار شان را دو نفره شروع کردند اما حالا با گذشت چهار سال زمینه اشتغال حدود 400 جوان را فراهم کرده اند و در غالب تیمی با عنوان مدیکال، توانستند کمک کنند تا دانش آموزان بسیاری رتبه برتر کنکور شوند. موفقیت این دو جوان کارآفرین بهانه ای شد پای صحبت شان بنشینیم تا برایمان از رمز موفقیت شان بگویند.

دانش آموزانی که مشاور شدند

یوسف یوسف پور و حامد غفارپور در حال حاضر  سال ششم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند. دو جوان کارآفرین از دوره راهنمایی با یکدیگر دوست شدند و این دوستی حالا به شراکت تبدیل شده است. یوسف پور متولد دی ماه سال 1377 است، او می گوید: « از دوره دبیرستان دوست داشتم پزشک شوم و با وجودی که می دانستم برای رسیدن به این خواسته راه سختی در پیش دارم، اما هیچ وقت منصرف نشدم و با تلاش و پشتکار سال 1396 توانستم رتبه 447 کنکور را کسب کنم.» حامد غفارپور مدیر دیگر تیم مشاوره مدیکال در ادامه سخنان دوستش می گوید: « من بر خلاف یوسف دوست داشتم در رشته مهندسی کامپیوتر ادامه تحصیل بدهم، رتبه 234 کنکور را کسب کردم و به اصرار خانواده رشته پزشکی را برای تحصیل انتخاب کردم.»  مشکلات گرفتن مشاور در دوران کنکور باعث شد تا ایده مشاوره آنلاین به ذهن شان بیاید. یوسف پور می گوید: « در مدرسه تیزهوشان درس می خواندیم جو مدرسه به شکلی بود که همه بچه ها سعی می کردند تا در کنکور موفق شوند. بیشتر روزها دانش آموزان فارغ التحصیل که در کنکور رتبه برتر شده بودند به مدرسه می‌آمدند و از تجربه موفقیت شان در کنکور برای ما صحبت می کردند. با وجودیکه مشاور داشتیم ولی به دلیل فاصله سنی، با این بچه ها بهتر ارتباط می گرفتیم و سعی می کردیم از راهنمایی ها و تجربه آنها استفاده کنیم.» مدیر مشاوره آنلاین مدیکال حرف هایش را ادامه می‌دهد: « بعد از موفقیت‌مان در آزمون کنکور متوجه شدیم که راهنمایی و تجربه دوستان سال بالایی مدرسه در موفقیت مان نقش مهمی داشت. خبر موفقیت ما خیلی زود بین دانش آموزان پیچید بعد از آن بچه‌ها سراغ ما می آمدند و می خواستند روش مطالعه مان برای کنکور را به آنها یاد بدهیم، می توان گفت از همان موقع ما مشاوره را شروع کردیم.»

ایده مشاوره و آموزش آنلاین

 غفارپور حرف های دوست قدیمی اش را دنبال می کند و می گوید: « تازه وارد دانشگاه شده بودیم و درسها سخت بود، اغلب به صورت تلفنی به بچه هایی که به راهنمایی نیاز داشتند رایگان مشاوره می دادیم. حالا دیگر دوست داشتیم استقلال مالی داشته باشیم. یک سال از تحصیل مان در دانشگاه می گذشت با یوسف در یکی از مراکز مشاوره شهر خوی مشاوره حضوری دانش آموزان را شروع کردیم.» دو جوان موفق سعی می کردند تا شیوه های جدیدی که خود برای موفقیت در کنکور به کار گرفته بودند را به دانش آموزان آموزش دهند. یوسف پور می گوید: « در مرکز مشاوره ای که با حامد کار می کردیم همه مشاوران سن و سال بالایی داشتند و شیوه ما را چندان نمی پسندیدند، به هر حال بعد از مدتی کار کردن هر دو از آن مرکز مشاوره بیرون آمدیم.» ایده مشاوره آنلاین را ابتدا یوسف پور مطرح کرد. او می گوید: « وقتی دیدم بعضی از دانش آموزان به دلیل شرایط اقتصادی خانواده شان نمی توانند مشاور بگیرند و از طرفی هم دانشجویان به دلیل تحصیل فرصت کافی برای کار تمام وقت بیرون را ندارند، ایده راه اندازی تیم مشاوره مدیکال به ذهنم آمد. مرداد ماه سال 1398 بود که استارت این کار را زدم و حامد غفارپور هم شهریور ماه به من ملحق شد.» 
غفار پور در ادامه از فعالیتش در تیم مشاوره آنلاین می گوید: «سال دوم پزشکی را تمام کرده بودیم که یوسف پیشنهاد راه اندازی پیچ مشاوره کنکور را مطرح کرد. کار را شروع کردیم در ابتدا سعی می کردیم محتواهای آموزشی تولید کرده و به صورت رایگان در پیج بگذاریم. اوایل کار چندان استقبال نشد. ماه‌های اول خیلی سخت بود و با وجود تلاشی که می کردیم نتیجه دلخواه را به دست نمی آوردیم.» سختی های شروع کار باعث نشد تا دانشجویان جوان پزشکی ناامید شوند. آنها معتقدند: تا چند ماه اول به صورت رایگان آموزش می دادند و همه تلاششان بر این بود تا به هدفی که داشتند برسند. یوسف پور در حالی که به سختی های آن روزها اشاره می‌کند می‌گوید: « تا 9 ماه اول هیچ درآمدی نداشتیم برای اینکه هزینه ها کم باشد همه کارها را دو نفری با غفارپور انجام می دادیم. به یاد دارم مهرماه بود که چند نفری جذب شدند. نوروز نزدیک بود و تصمیم گرفتیم برای رونق کاری که راه انداخته بودیم اردوی نوروزی آنلاین رایگان برگزار کنیم. این اتفاق باعث شد تا تعداد دانش آموزانی که تقاضای مشاوره رایگان داشتند یک دفعه زیاد شود، به شکلی که ما دیگر نمی توانستیم پاسخگو شویم.»

ایجاد کار برای جوانان دانشجو

کارآفرینان موفق تبریزی برای اینکه بتوانند خدمات خوبی به دانش آموزان ارائه دهند تصمیم به جذب مشاور از بین رتبه برترهای کنکور و دانشجویان دانشگاههای برتر گرفتند. غفار پور در این باره می گوید: « فلسفه تیم مدیکال این بود که با جذب رتبه برترهای کنکور نه تنها زمینه اشتغال این افراد را فراهم کنیم بلکه از حضورشان در تیم برای اعتماد اولیاء و دانش آموزان هم کمک بگیریم.» او حرف هایش را ادامه می دهد و می افزاید: «تولید محتوای رایگان و با کیفیت و جو صمیمی گروه باعث شد تا دانش آموزان کنکوری بسیاری تقاضای مشاوره آنلاین داشته باشند. همان سال حدود 600 دانش آموز جذب تیم مدیکال شدند این تعداد کم کم افزایش پیدا کرد و حالا حدود 3500 دانش آموز از خدمات تیم مشاوره ای مدیکال استفاده می‌کنند.   

یوسف پور از نحوه جذب مشاور برای تیم مشاوره آنلاین خود می گوید: «مشاورین از میان رتبه برترها انتخاب می‌شوند. پس از احراز هویت و صحت رتبه برتر بودن همچنین سنجش مهارت گفتاری، یک سری فایل آموزشی در اختیار آنها قرار می گیرد تا مطالعه کنند، سپس از آنها آزمون  گرفته می شود که در صورت موفقیت در آزمون برای اینکه توانایی این مشاوران سنجیده شود چند نفر از اعضاء تیم به عنوان آزمایشی از آنها مشاوره موقت دریافت می کنند و چالش هایی در مسیر مشاوران تازه وارد قرار می‌گیرد تا اگر مشکلی بود حل شود.» وی حرف هایش را ادامه می دهد و می افزاید: « یک دانش آموز به دلیل اعتمادی که به تیم ما دارد سرنوشت و آینده خود را به ما می سپارد، پس همه تلاش‌مان را به کار می بندیم تا آموزش و مشاوره خوبی ارائه دهیم.»

خوبی ها برمی گردد

 دو دانشجوی پزشکی تبریز جمله «خوبی‌ها برمی گردد» را شعار کار خود قرار داده اند. آنها معتقدند موفقیت تیم شان به دلیل حضور جوانان پر تلاش و با انگیزه است. غفارپور می گوید: « خدا را شاکریم که با تلاش و پشتکار توانستیم زمینه اشتغال به کار دانشجویان جوان بسیاری را فراهم کنیم. نزدیک به 400 جوان دانشجوی رتبه برتر ازسراسر کشور به عنوان مشاور و تیم مهندسی و پشتیبانی با ما همکاری می کنند. و بیش از 3500 دانش آموز هم از شهرها و استان های مختلف کشور از تیم به صورت آنلاین مشاوره می‌گیرند و از محتواهای آموزشی رایگان آنلاین استفاده می کنند. البته باید بگویم در طول این سالها بیش از 400 نفر از دانش آموزان تیم رتبه برتر را در کنکور کسب کردند.کار تیمی آن هم با تعداد اعضاء بالا و به صورت آنلاین کار سختی است. یوسف پور از سختی های کار تیمی آنلاین می گوید: « یکی از مهم ترین مشکلات کار تیمی آنلاین این است که من و غفارپور به دلیل اینکه مدیر تیم و پروژه هستیم به موفقیت کار ایمان داریم، پس باید بین اعضاء این اعتماد را به وجود آوریم که اگر همکاری درست باشد کار خوب پیش می‌رود، سعی کردیم جوانانی که با ما همکاری می کنند خود را مدیر گروه بدانند و باور داشته باشند نقش مهمی در گروه دارند.» 

 

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها