حساب کاربری

برای درگذشتگان بیماری کرونا خانواده شهدا و ایثارگر برگزار می شود

قسمت هفتم برنامه یادبود «هم‌گفتمانی در رنج» در کردان

تعداد بازدید : 147
تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 09:01
معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه 15 تهران بزرگ درباره برنامه های فرهنگی این مجموعه توضیحاتی بیان کرد.

با به وجود آمدن شرایط جدید اجتماعی در دنیا و با ظهور مهمان ناخوانده ای به نام کرونا، اوقات فراغت جوانان به عنوان یکی ار مشکلات پیش روی زندگی اجتماعی و خانوادگی قرار گرفته است اهمیت موضوع اوقات فراغت و چگونگی گذراندن آن اهمیت بیشتری پیدا کرده است. از آنجا که تک تک افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان در آینده هر کشوری نقش به سزایی دارند چگونگی شخصیت و تفکر آنها در جهت سلامت حیات جامعه در برنامه ریزی سیاستگذاری های کلان باید مورد توجه خاص قرار گیرد. در کشور ما در آستانه فرا رسیدن تعطیلات نوروز همه نهادهای انقلابی برای این مهم خود را آماده می کنند . بنیاد شهید نیز از این مسئولیت اجتماعی و انقلابی مستثنی نیست و هم سو با سازمان های مربوطه برای پربارتر کردن اوقات فراغت و تفریح جوانان با ظرفیت های خود در این برنامه ریزی مهم همکاری می کند. با کامبیز محسن پور، معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه 15 تهران بزرگ در این باره به گفتگو نشستیم تا بیشتر از برنامه های تدارک دیده شده مطلع شویم.
محسن پور با اشاره به بحران جهانی کووید-19  بیان کرد: بنیاد شهید امسال با توجه به میزان شیوع کرونا و بر اساس پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت برنامه های متفاوتی را در نظر گرفته است.اگر اوضاع قرنطینه به همین روال باشد تصمیم داریم از برنامه های مجازی استفاده کنیم. را در از آنجایی که ما تحت پوشش استان و مرکز هستیم پیشنهاد کتابخوانی مجازی، ساخت اپلیکیشن موبایلی مانند اپلیکیشن طاقچه که در آن کتاب های رایگان هم در قرار داده می شود را دادیم. ما امکانات لازم و نیروی تخصصی برای ساخت این اپلیکیشن را در اختیار داریم و می توانیم در عالی ترین سطح آن را بکار بگیریم. همچنین برنامه های یک آیه، یک حدیث را هم برای ایام عید رادر نظر داریم که در آن یک آیه و یک حدیث از پیامبران و امامان بر روی سایت قرار داده می‌شود.
وی افزود: اگر قرنطینه شدید نداشته باشیم طبق روال گذشته دیدارهای سپاس را در نظر گرفتیم و اماکنی را برای تفرج خانواده‌ها فراهم می‌کنیم. همچنین بعد از تعطیلات عید، امکان تفرج خانواده‌ها را در مکان‌های تفریحی مانند کردان را در برنامه داریم.
این مسئول فرهنگی ادامه داد: با توجه به اینکه این ایام برای دانش آموزان کنکوری زمان مغتنمی است و نباید مغفول بماند در بخش آموزشی نیز، کلاس های مجازی کنکور را برای داوطلبین کنکور 1400 در نظر گرفتیم. آموزش به کودکان از طریق اپلیکیشن شاد را هم طبق روال در برنامه های خود قرار دادیم.
وی افزود: 22 اسفند ماه روز بزرگداشت مقام شهدا و بنیاد شهید است به همین منظور در نظر داریم کودکان و نوجوانان را به اردوی یک روزه در منطقه تفریحی کردان ببریم.
معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه 15 تهران بزرگ در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه کرونا باعث فوت بسیاری از هموطنان ما در یکسال اخیر شده است تصمیم گرفتیم برنامه یادبودی را با عنوان " هم‌گفتمانی در رنج" برای در گذشتگان این بیماری کرونا برای کسانی که عزیزی را مانند پدر، همسر، پدر بزرگ و یا مادر بزرگ و ... از دست داده اند را درست کردیم و تا کنون پنج جلسه از این برنامه برگزار شده است  و میخوایم برنامه ششم و هفتم را در کردان برگزار کنیم در این برنامه خانواده ها دور هم جمع می شوند و از خاطرات خود با عزیزان از دست رفته شان با هم صحبت می کنند ما امیدواریم با این برنامه ذره ای از رنج و تالم بازماندگان این پاندومی کاهش یابد.
 

 

 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها