حساب کاربری

یادی از شهدا با یک صلوات

تعداد بازدید : 694
تاریخ و ساعت انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 14:12
سرویس اجتماعی: شهید محمد طالشی در شهرستان سوادکوه در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت (ع) متولد شد.

 وی که در سایه محبت‌های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت‌سر گذاشت وارد مدرسه و به فراگیری تحصیل پرداخت.

ملیحه خواهر شهید محمد طالشی در مورد برادر چنین می‌گوید: مادرم به محمد گفت؛ پسرم تو زیاد به منطقه رفتی امکانش است این بار نروی، برادر شهیدم گفت: چطور در خانه آرام باشم در حالی که به دختران تجاوز می‌شود؛ حتی به جنازه آنان هم رحم نمی‌کنند.

او افزود: حرف برادرم باعث سکوت و رضایت مادرم شد. ذکر برادرم و تکه کلامش همیشه این بود که می‌گفت: دوست دارم همچون امام حسین (ع) شهید شوم و تو همچون حضرت زینب (س) دنبال جنازه‌ام بگردی.

ملیحه با بغضی که داشت، می‌گوید: برادرم مهر 1362 به شهادت رسید و جنازه‌اش به خاطر فامیلی به اشتباه به استان گیلان رفته بود، مادرم مدت‌ها دنبال جنازه محمد بود تا این که موفق به تحویل جنازه شدیم.

او افزود: با وجود این که 15 روز از شهادت برادرم گذشته بود؛ هنوز جنازه‌اش بوی گلاب می‌داد.

وصیت نامه شهید محمد طالشی

اینجانب با آگاهی کامل نسبت به شهادت، برای دفاع از انقلاب و اسلام و حیثیت قرآن و در دفاع از مملکت اسلامی به فرمان بزرگ رهبر مسلمان جهان و مرجع عالی قدرم، حضرت امام خمینی، به جبهه حق علیه باطل شتافتم و امید است که خون ما نهال نوپای انقلاب اسلامی را بارور کند و شهادت ما موجب آگاهی و رشد فکری جامعه اسلامی جهانی اسلام گردد

از شما ملت قهرمان می خواهم که پشتیبان روحانیت مبارز و متعهد به اسلام باشید؛ به قول امام عزیزمان «روحانیت است که اسلام را زنده نگه داشته است. »

مادرم! قامتت را بلند گیر و ندای «الله اکبر، خمینی رهبر» سر ده و سخن شهیدان راه خدا را به مردان و زنان برسان که سخن ما، پیروی از قرآن و خدا می باشد.

مادرم گریه نکن، بخند و خوشحال باش ؛ زیرا شهدا در راه مقدس گام برداشته و جان باخته اند

برادران سپاه و بسیج! شما به عنوان بازوی مسلح ولایت فقیه و سربازان اسلام هستید و یاد سربازان صدر اسلام را در خاطره ها زنده می کنید، پس باید به وظیفه خطیر صیانت از اسلام عزیز، آگاه باشید و در این راه شب و روز برای رضای خداوند و حراست از دین و قرآن تلاش کنند

از غیبت، تهمت و افترا دوری کنید. همه در یک صف آهنین برای خدا پیکار کنید تا بتوانید افراد گمراه را به راه راست هدایت کنید. این گفته امام بزرگوارمان را که فرموده اند: « وحدت کلمه داشته باشید » در عمل پیاده کرده و همه به ریسمان الهی چنگ بزنید

همه ما مدیون رهبری این انقلاب هستیم و باید این انقلاب را به اقصی نقاط دنیا صادر کرده و مقدمه ظهور حضزت مهدی (عج) را فراهم آوریم.

انتهای خبر// محدثه گودرزی// ح.ع

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها