حساب کاربری

شاهد جوان و نوجوان

محمد هاشمی شهیدِ نوجوان حماسه خونین‌شهر

تعداد بازدید : 218
تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1401 09:23
سرویس ایثار و شهادت: به مناسبت یوم‌الله سوم خرداد و سالگرد حماسه الهی، تاریخی، عظیم و ماندگارِ آزادی خرمشهر، درود می‌فرستیم بر همه شهدای دفاع مقدس و یادی می‌کنیم از شهید محمد هاشمی.

به گزارش نشریه الکترونیکی شاهد جوان و نوجوان، محمد هاشمی جوان‌ترین شهید استان سیستان و بلوچستان است. با وجود سن کمی که داشت با رضایت پدر و مادرش وارد بسیج شد و به اهواز منتقل و به‌عنوان بیسیم‌چی به خط مقدم اعزام شد و در 10 اردیبهشت 1361 در عملیات بیت‌المقدس در سن ۱۴ سالگی به شهادت رسید. او جبهه‌ها را دانشگاه خودسازی می‌دانست.

شب عمليات آزادسازي خرمشهر دشمن جلو ما را به جهنمي از گلوله و آتش تبديل کرده بود به طوري که هيچ‌کس جرأت پيشروي به سوي خاکريزشان را نداشت. ناگهان شير بچه‌اي کم سن و سال با قدرتي پولادين و قامتي استوار با بي‌سيمي بر پشت، از خاکريز بلند شد و الله‌اکبر گويان با يک شيرجه مردانه خود را به قلب تيرهاي دشمن زد و دسته‌هاي گردان پشت سر وي از خاکريز عبور کردند که به آزادسازي خرمشهر منجر گرديد.

در وصیت‌نامه شهید آمده است؛

«اول به پدران و مادران که فرزندان‌شان را به جبهه نمی‌فرستند، بفرستند به جبهه‌ها. آیا غیراز این است که خدا به آنها فرزندانـشان را داده است؟ پس چرا به راه خدا نمی‌فرستید؟ زیرا که این فرزندان شما براي خدا هـستند رشد کامل اسلامی و فرهنگی آنها آرزوي شماست. پس چرا به جبهه‌ها نمـی‌فرسـتید تـا در دانشگاه خودسازي شرکت کنند.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام 

https://instagram.com/shahedjournall?igshid=YmMyMTA2M2Y=

آپارات 

https://www.aparat.com/Shahedjournall

واتساپ

https://chat.whatsapp.com/KuYn31NWBC5ArRwCovW1Tw

تلگرام

https://t.me/shahedjournall

گردآورنده: محدثه گودرزی

سردبیر: حسین عبداللهــی

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها