حساب کاربری

سلامت

تعداد بازدید : 127
تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 15:00
استفاده از غذاهای آماده توسط انسان و در نتیجه کاهش مقدار جویدن غذا که طی آن استخوان‌ها و عضلات صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند موجب تغییر تدریجی ساختار چهره‌ی انسان ها شده است

    غذاهای آماده و تغییر چهره‌ی انسان‌ها

محققان یک دانشگاه آلمانی معتقدند استفاده از غذاهای آماده توسط انسان و در نتیجه کاهش مقدار جویدن غذا که طی آن استخوان‌ها و عضلات صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند موجب تغییر تدریجی ساختار چهره‌ی انسان ها شده است. به این ترتیب که کاهش فعالیت استخوان‌ها هنگام غذا خوردن موجب شده است قوس دو فک صورت انسان کمی به عقب کشیده شود و بخاطر کاهش فشار ناشی از دو فک هنگام غذا خوردن، سقف بینی ظریف تر شده و کمتر به سمت پایین کشیده شود همچنین استخوان‌های زیر ابرو روی گودی چشم و پایین تر قرار گیرند.

 کشف آتش توسط انسانهای اولیه، فراگیری پخت غذا و همچنین تلاش او در طی زمان برای دسترسی به غذاهایی که خوردن آن راحت تر و سریعتر ا‌مکان پذیر است، به تدریج موجب کاهش فعالیت دو فک انسان شده است و نتیجه این کاهش، تغییراتی است که در چهره‌ی انسان‌های امروزی مشاهده می‌شود. نوع غذاخوردن و ترکیب مواد غذایی باعث تغییرات ژنتیکی نظیر طول قد، تغییرات استخوان ها و... می شود. تغییر در خوراک و آب و هوا در سده های بعد و یا هزاره های آینده موجب می شود وقتی انسانها به تصاویر ما نگاه می کنند تغییرات زیادی را شاهد باشند.

اکرم امامی 

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها