حساب کاربری

شهید دانش آموز

تعداد بازدید : 510
تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 15:20
به مناسبت روز دانش آموز میهمان مادر شهید دانش آموز«مریم باغبان نژاد» شدیم و گفتگویی انجام داده‌ایم که ماحصل آن در ذیل می‌خوانیم.

سیزده آبان که در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا وعظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت وچه پس از پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

به مناسبت روز دانش آموز میهمان مادر شهید دانش آموز«مریم باغبان نژاد» شدیم و گفتگویی انجام داده‌ایم که ماحصل آن در ذیل می‌خوانیم.

لطفا خودتان و شهیدتان را معرفی کنید؟     

هما مسیح فر مادر شهید مریم باغبان نژاد و همسر جانباز محمد تقی باغبان نژاد هستم. مریم اولین فرزند من بود که 2 اردیبهشت 1356 در شهرستان دزفول به دنیا آمد و در بیست و دوم خرداد 1363 بر اثر بمباران موشکی نیروهای بعثی به شهادت رسید.

چگونه مریم به شهادت رسید و چه کسی خبر شهادتش را برای شما آورد؟

همسایه ها به برادرم گفتند و ایشان به من گفت:«مریم دستش شکسته و پدرش زخمی شده...»

من را به پایگاه مجروحین و شهدا بردند، در آنجا فهمیدم که مریم شهید و پدرش مجروح شده است. مریم بر اثر موشک کاملا سوخته بود و قابل شناسایی نبود پدرش موتورش را در کنار ماشین یک ارتشی پارک کرده بود، مریم کنار موتور بود و دختر ارتشی داخل ماشین، موشک کنار ماشین خورده بود و همه چیز سوخته بود. تنها تفاوت مریم و دختر ارتشی که همسن و سال خود مریم بود در گوشواره ای بود که به گوش آن دختر بود و بعد از سه روز جسد مریم در بهشت آباد تشییع شد.

از شهید چه خاطراتی دارید؟ رابطه شما باهم چگونه بود؟

مریم دختر بزرگ من بود و خیلی با هم دوست بودیم در کارهای خانه همیشه به من کمک می کرد و زمانی که برادرش به دنیا آمد بیشترکارهای خانه را خودش انجام می داد تا من استراحت کنم. بسیار مهمان نواز بود مهمان که می آمد در همه کارها کمکم می کرد تا مهمان ها زود نروند.

مریم چقدر به درسش اهمیت می داد و اگر زنده بود به نظرتان الان چه کاره بود؟

هر وقت از مدرسه می آمد همان موقع تکالیفش رو انجام می داد تا بتواند در کارهای خانه به من کمک کند. همه معلمان و دوستانش از او راضی بودند و می گفتند:«مریم دختر باهوشی است». شغل معلمی را خیلی دوست داشت.همیشه به من می گفت:«مادر من دوست دارم شاغل بشم و از حقوق خودم هر چی دوست داشتی برات بخرم»

برای دوستان و همسن و سالان مریم چه پیامی دارید؟

مریم بسیار به حجابش اهمیت می داد و من پیامم برای همه دانش آموزان این است که به حجابشان اهمیت دهند و دنباله رو راه شهیدان باشند.

منبع : سایت نوید شاهد

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها