حساب کاربری

طب سنتی

تعداد بازدید : 132
تاریخ و ساعت انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 15:42
گل گاوزبان و خواص چای سبز در درمان سرطان با عصاره چای سبز

 

 

 

گل گاوزبان

گل گاو زبان گیاهی است علفی ویکساله که ارتفاع ساقه آن تا 60 سانتیمتر می‌رسد ساقه آن  شیاردار و خاردار می‌باشد. برگهای این گیاه ساده و پوشیده از تارهای خشن است. گلهای آن به رنگ سفید، بنفش و آبی می‌باشد. گل گاوزبان احتمالاً از شمال آفریقا بنواحی دیگر راه یافته و امروزه در منطقه مدیترانه، نواحی شمال آفریقا و قسمت هایی از خاورمیانه می‌روید. گل، برگ و سرشاخه‌های گلدار آن بمصرف دارویی می‌رسد.

ترکیبات شیمیایی:

گل گاوزبان و برگ‌های آن دارای لعاب فراوان است. این گیاه دارای نیترات پتاسیم، کلسیم، منگنز، منیزیوم، اسید فسفریک و آلانتوئین می‌باشد.

 

خواص داروئی:

گل گاو زبان از نظر طب قدیم ایران، سرد است. تصفیه کننده خون و آرامبخش اعصاب است، ضد ویروس،  ضد گلو درد، عرق آور، التهاب و ورم کلیه را درمان می‌کند و کلیه‌ها را تقویت می‌کند. سرماخوردگی را برطرف می‌کند و برای از بین بردن سرفه، از دم کرده گل گاوزبان استفاده می‌کنند. همچنین در درمان برونشیت موثر است. بعضی معتقدند که گل گاو زبان در درمان بیماری سرخک و مخملک هم مفید است.

 

 

 

درمان سرطان با عصاره چای سبز

یک عصاره شیمیایی گرفته شده ازچای سبز می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا داروهای جدیدی برای مبارزه با سرطان تهیه کنند.آزمایشات انجام شده توسط پژوهشگران انگلستان و اسپانیا نشان داد که عصاره شیمیایی گرفته شده از چای سبز، بازدارنده های رشد سلول سرطان از خود بجا می‌گذارند.

این اثر برابر با نوشیدن دو یا سه فنجان چای سبز در روز می‌باشد. البته حتماً بایستی قبل از مصرف با پزشک طب سنتی مشورت کنید.این بررسی که در نشریه تحقیق سرطان به چاپ رسید، نشان داد مصرف زیاد عصاره‌های مواد شیمیایی ممکن است خطر بروز نواقص تولد را افزایش دهد.

تحقیق قبلی نشان داد که نوشیدن چای سبز به قطع خطر بروز انواع سرطان کمک می‌کند.

به نظر می‌رسد که این عصاره شیمیایی در روش مشابهی، مانند داروی سرطان عمل می‌کند، اما احتمالاً تاثیرات جانبی کمتری در برخواهد داشت.

«پروفسور راجر تورنلی» اظهار داشت: شاید قادر باشیم داروهای ضد سرطان جدید را براساس ساختار مولکولی این  عصاره شیمیایی بوجود آوریم.

«پروفسور راجر تورنلی» از مرکز، «جان انیس» در «نورویچ» این تحقیق را با گروهی از دانشگاهیان اسپانیایی انجام داده است.وی گفت: این یافته، بسیار هیجان انگیز است و برای نخستین بار ما توضیح علمی واضحی از اینکه چرا این عصاره شیمیایی از رشد سلول‌های سرطان جلوگیری می‌کند را داریم و آن در خون افرادی مشاهده شده که در طی روز، دو یا سه فنجان چای می‌نوشند.

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها