حساب کاربری

اخبار نوجوانه ها

تعداد بازدید : 160
تاریخ و ساعت انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401 15:13
خبرهای روز نوجوانه ها

                 برگزاری پویش دانش‌آموزی «ایرانیوم» با موضوع آرزویی برای ایران

 پویش دانش‌آموزی «ایرانیوم» با موضوع آرزویی برای ایران با هدف افزایش هرچه بیشتر روحیه امید و انگیزه در بین همه نوجوانان ایرانی در حال برگزاری است.

باشگاه نوجوانان ایرانیوم همزمان با فرا رسیدن هفته ملی نوجوان، پویش «ایرانیوم» با محوریت موضوعی«آرزویی برای ایران» را راه‌اندازی کرده است.

همه نوجوانان در سراسر کشور می‌توانند با ارسال آرزوی خود برای ایران در دو قالب نوشتن یک جمله و یا ساختن یک فیلم کوتاه، به باشگاه نوجوانان ایرانیوم در سامانه شاد به نشانی @iranium در این پویش شرکت کنند.

هدف از برگزاری این پویش، امیدآفرینی و ایجاد روحیه و انگیزه در بین نسل نوجوان اعلام شده است تا این دانش‌آموزان هرچه بیشتر برای ساختن ایران قوی امیدوار باشند و در این مسیر تلاش کنند.

مهلت ارسال آثار برای این پویش تا 27 آبان است و به بیست نفر از برگزیدگان دانش‌آموزی این پویش هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

بازدید دانش‌آموزان قمی از پارک ملی هوافضا و آزمایشگاه مرجع کشوری کووید 19

 گروه اعزامی دانش آموزان استان قم به اردوی راهیان پیشرفت، در نخستین روز اردو، از پارک ملی هوافضای سپاه پاسداران بازدید کردند.

این گروه در ادامه همچنین آزمایشگاه مرجع کشوری تشخیص کووید ۱۹ واقع در مرکز انستیتوپاستور ایران را مورد بازدید قرار دادند.

در بازدیدهای فوق، کارشناسان مربوطه توضیحاتی پیرامون پیشرفت های ایران اسلامی با وجود شرایط سخت تحریم بیان کرده و بر عزم ملی نیروهای متخصص کشور بر قطع وابستگی کامل تاکید کردند.

گروه اعزامی فوق شامل 13 نفر از دانش آموزان منتخب سازمان دانش آموزی شامل اعضای مجلس دانش آموزی، پیشتاز و پانا هستند.

دانش آموز خبرنگار: مائده عسگری

 

 

 

کنگره ملی ۳۱۳ الگو‌های بومی تمدن‌ساز ایران اسلامی را به دانش‌آموزان معرفی می‌کند

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور، اهداف کنگره ملی۳۱۳ را در راستای آشنایی دانش آموزان با هویت شخصیتی و بومی افراد شاخص تمدن‌ساز منطقه خود دانست و با اشاره به فرموده‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، در رابطه با ضرورت شناخت دانش آموزن از دستاورد های ملی بیان کرد: کنگره ملی ۳۱۳، با اجرا در ۳۱۳ منطقه و شهر، کلیه برنامه های مدرسه را پیرامون شناخت هویت ملی و پرداختن به الگوهای تمدن ایران اسلامی بومی قرار خواهد داد؛ دانش آموزان به واسطه این کنگره با هویت شخصیتی و بومی شخصیت‌های شاخص تمدن‌ساز منطقه خود آشنا می شوند.

همچنین در سازمان دانش آموزی، سعی شده دانش آموزان را به سمت کتابخوانی و مطالعه سوق دهیم و در همین راستا، ۱۵ کتاب تاریخ معاصر که به سفارش رهبر معظم انقلاب معرفی شده است را به دانش‌آموزان معرفی می‌کنیم تا دانش آموزان با مطالعه این کتاب ها، تولید محتوا را در شبکه ملی از کتاب داشته باشند.

سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی در شش ماهه اخیر، حدود سه‌هزار مربی سواد رسانه ای در کشور به صورت پراکنده شناسایی و از راه های مختلفی همچون طرح‌های سراج، آموزش و پرورش، بسیج و صدا و سیما، آموزش داده شده؛ در ادامه این طرح تولید محتوایی به نام« فیک نیوز ز تولید گردیده که دانش آموزان در کارگاه‌های حدود یک ساعته در محیطی کاملا با امکانات روان‌شناسی حرفه ای، آموزش سواد رسانه‌ای می‌ببینند.

سازمان دانش آموزی در نظر دارد برنامه ای به نام «شتاب» را در مدارس ترویج دهد تا از طریق آن، دانش آموزانی که تحصیلات خود را در مدارس به پایان می رسانند، با یکی از مهارت های اقتصادی و اشتغال زایی مرتبط با رشته خود آشنا شده و فرا بگیرند.

اردوهای راهیان پیشرفت با هدف شناخت دستاوردهای ملی کشور برای اولین بار برگزار شد؛ همچنین گروه‌های جهادی پیشتازان پیشرفت ایران اسلامی در مدرسه فعالیت خود را آغاز کرده، که در قالب طرح بازآفرینی نقش ها، دختران و پسران ما به غیر از مهارت توسعه فردی، مهارت توسعه خانوادگی و همچنین اجتماعی را می آموزند.

اکنون حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز خبرنگار در سطح کشور آموزش داده شده اند که این رقم در انتهای امسال به ۷۷هزار دانش‌آموز خبرنگار خواهد رسید و شعار «هر مدرسه یک خبرنگار» تحقق پیدا خواهد کرد.

خبرنگار دانش‌آموز: بهار افراسیابی

جدیدترین فیلم نوجوان، ساخته ابوالفضل جلیلی به مسائل نوجوانان می‌پردازد

سیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «داد» از پایان مراحل فیلمبرداری آن در دو روز آینده خبر داد. این اثر سینمایی همچون بسیاری دیگر از آثار ابوالفضل جلیلی تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان پیشکسوت و بین‌المللی سینمای ایران درباره مسائل و مشکلات مبتلا به نوجوانان است و به کنکاش درباره شرایط گروه سنی زیر ۱۸ سال و تاثیرگذاری جامعه، خانواده و فرهنگ عمومی بر آن‌ها در جهت قدم برداشتن در مسیر درست یا سوق دادن‌شان به سوی بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌پردازد.

سیدزاده با اعلام این توضیحات درباره حضور این فیلم و آماده کردنش برای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز گفت: در صورت آماده‌شدن، این فیلم را برای فجر ارسال خواهیم کرد.

منبع : سایت خبری پانا

  • جدیدترین ها
  • پربازدید ها